ACC niet vrijgegeven

Canon-Eye

Donateur
Ik begrijp al jááááren totaal niet waarom zo ongeveer elke autoradio een groot aantal preset-zenders kan opslaan, terwijl ik geen cruisecontrol ben tegengekomen waarin je ook pakweg een stuk of vier zelf in te stellen snelheden onder een presetknopje kunt opslaan. Zó ingewikkeld kan dat toch niet zijn?
Al die softwaremensen houden zich bezig met het verzinnen van oplossingen voor allerlei niet echt bestaande problemen, maar een beetje praktisch vernuft is blijkbaar teveel gevraagd... Dit trouwens met uitzondering van die stuurhoeksensorinvloed, dat vind ik een goed idee (maar dat zal er dan wel per ongeluk tussendoor geglipt zijn...).

• Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Donateur
@Tees Als ik overdag de instelling van bv. 105 wil wijzigen in 84, dan is dat een kwestie van 3x "10" omlaag (=80) en vervolgens 4x 1 omhoog. Dat gaat blindelings en kost me hooguit een fractie van een seconde extra t.o.v. jouw voorkeur (2x 10 omlaag en dan nog 1 omlaag). Maar goed, ik ben deze auto al 8 jaar gewend, in de voorgaande F2c Greenline, O2c en F1c (samen meer dan 16 jaar in gereden) werkte het met de knopjes op de RAW-stengel en dan heb je geen aanduiding in de display. Dan blijkt een duwtje harder of zachter vaak niet één maar soms 2 of 3 km/u verschil te maken. Moest ik soms op Cancel drukken en dan snel genoeg - maar wel op de gok - weer op Set. En dan afwachten of je echt op de gewenste snelheid uitkomt.
Dan heb ik toch veel liever de huidige methodiek. :pardon:

Bovenaan Onderaan