ACC en start-stop storing.

Mvvo

Nieuw lid
Beste allemaal,

Sinds een paar weken rijd ik (tot nu toe) met veel plezier in een Octavia combi 2014 1.4 automaat (165k op teller).

Gisteren kreeg ik een error/storing dat de ACC (en dus front-assist) en de start-stop niet werken. Tevens doen de parkeersensoren (voor en achter) het niet meer en dus ook de parkassist, hier geeft de auto geen melding van, maar de parkeersensoren knop bij de automaatpook knipperde en piepte als ik er op drukte.

Vandaag ruim 100km gereden en alles werkte weer top.

Iemand enig idee wat het probleem is/was? Moet ik dit ivm eventuele garantie van paar maanden bij de garage melden? Kunnen momenteel denk ik weinig doen?
 

EdK

Forumguru
In theorie moet de storing die er was en nu niet meer opgeslagen zijn in de boordcomputer die weer is uit te lezen door de dealer.
Melden van het probleem zou ik zo en zo doen dat als hij bv net een dag of 2 na de garantie toch weer boven komt drijven je een poot hebt om op te staan om het toch nog onder garantie te laten verhelpen of in iedergeval een coulance kunt afdwingen...
En misschien kunnen ze al zien aan hand van de storing in BMC wat het probleem is geweest en er meteen al wat aan kunnen doen..
 

ertromp

Forumguru
Waren die meldingen bij een start of zo? Wellicht je accu eens laten testen. Te lage spanning kan ook allerlei storingen veroorzaken
 
Ik had recent hetzelfde voor. Naar de garage geweest en het was een defecte batterij, alle "elektronica" uit recente wagens is veel gevoeliger aan spannings dips. Het is niet meer het classieke "clic,clic" als je starter niet meer wil omdat de batterij dood is.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
e849597144692061a7c9b4aa72235989.jpg
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Lijkt me ook een accuprobleem als ik het zo lees.

En als ik me het goed herinner is hier ongeveer een jaar geleden ook een topic over geopend, met name dat men last had dat de start-stop niet meer werkte.
 

Mvvo

Nieuw lid
Dank voor de reacties en meedenken.
Ik ben uiteindelijk nooit naar de garage terug geweest.

Heb het zelf na 7 okt ook niet meer gehad. Dat klinkt dan weer een beetje tegenstrijdig als het een accuprobleem zou zijn, toch?

Gr mark
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nee hoor klinkt zeker niet tegenstrijdig. Misschien heb je de auto ik die periode wat vaker laten staan waardoor de accuspanning lager is geworden.

En rijd je nu wat meer, waardoor de accu telkens bijgeladen wordt.

Start-stop kijkt naar verschillende parameters: o.a. hoe goed de auto opgewarmd is, en hoe het gesteld is met de conditie van de accu.
 
Bovenaan Onderaan