Superb 3 Acc achteraf inbouwen??

Even een vraagje, ik weet niet of het al aan bod is gekomen op het forum maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik heb nu een weekje mijn nieuwe superb III combi en man wat een heerlijke wagen is dat toch.
Ik heb echter spijt dat ik geen acc heb genomen uit de optie lijst.
Zou dit nog kunnen ingebouwd worden? Het is een 1.6 diesel met dsg.

Thx.

Dat kan op een O3 ook dus ik verwacht op een S3 ook maar het is een kostbaar iets. Richting de 800 euro moet je wel denken.. Misschien zelfs meer..

RoyV1982

Forumguru
@Henkt_be, je mag de mijne wel hebben...:maakmegek:

Ik zou er niet meer voor kiezen. Ik heb niet het geduld voor de aan te houden rijstijl. Zelfs op de kortste afstand gaat hij erg vroeg van het gas af.

En op de provinciale wegen waar het systeem een uitkomst zou moeten zijn komt het regelmatig voor dat bij het naderen van stilstaand verkeer voor een stoplicht het systeem aangeeft dat ik zelf maar moet remmen.

Ik geef dus regelmatig gas bij als de acc inhoudt om te voorkomen dat in de drukte continu auto's in het gat voor je duiken en de auto weer in de ankers gaat...

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Het idee van de acc icm de dsg is goed, voor mij persoonlijk werkt het helaas niet geweldig

RefleCs

Forumguru
Ik kan me wel enigszins vinden in de bevindingen van @RoyV1982 ik moest daar ook enorm aan wennen. Ook op de kortste stand grijpt de ACC vrij vroeg in. We zijn in Nederland gewend om vrij strak te rijden (vrij kort op elkaar). Daar zijn die volautomatische systemen niet op ingesteld. Maar ik wil inmiddels niet meer zonder :D

Ben ook verstokt acc rijder. Heerlijk, merk dat ik er rustiger van rij (en dat scheelt weer bekeuringen :jaja:).

Hij gaat inderdaad vroeg van het gas, wil je weten hoe het alternatief voelt moet je eens richting aangeven naar links (en dan niet gaan), de auto denkt dan dat je gaat inhalen en houdt niet in. Maar als de auto voor je er dan nog blijkt te zijn gaat hij alsnog van het gas en op de rem. Naar mijn smaak erg abrubt en zou dan ook echt niet willen dat hij dit altijd zo doet.

Acc is niet bedoeld om op stilstaande auto's af te rijden en het dan aan de auto over te laten. De melding zelf remmen komt in dat geval van front assist. Remt de auto voor je tot stilstand dan stopt de auto ook.

On topic. Achteraf inbouw kan wel, maar je bent er niet met software. Minimaal een andere radar erbij. Geen idee van de kosten. Gewoon eens een offerte laten maken (en dan hier posten voor andere enthousiastelingen :thumbsup:)

Antera

Donateur
Omtrend actoveren ACc is er zo ie zo een andere radar nodig en een andere stuurhendelset. daarnaast weet ik helaas niet hoe en wat. Ik weet dat er iemand op het seat forum hier eens me bezig is geweest maar het loopt in de papieren hoor. De onderdelen zijn niet even snel gekocht en lopen in de 100derden euro's heb ik begrepen en dan heb ik het nog niet over het inleren en inbouwen. Het is niet gegarandeerd nog volgens mij en anders erg duur
misschien dat VAG techniek er al verder me is je kan daar eens informeren

Schep

Forumguru
Ondanks dat ik eigenlijk altijd op de ACC rijdt en me niet erger aan de afstand, heb ik wel gemerkt dat het beter kan. Afgelopen week een kleine 1.000 km met een Tesla Model S 85P onderweg geweest met autopilot, en mij viel op dat die op de kortste afstand aanzienlijk dichter op de voorligger rijdt dan het systeem van VW, Skoda, Audi en Mercedes.

Met autopilot heb ik geen enkele keer behoefte gehad om het gat dicht te rijden, waar ik dat in de sits met de Superb nog wel eens doe.

Maar, voor 90% van de ritten is het een genot. ACC op 160 km/h en laat hem maar klooien.

Dan even on topic; wat is het verschil tussen de standaard front assist radar en de ACC radar? En zou de ACC naar 210 km/h verhogen, zoals in DE wel kan, ook een andere radar vereisen?

Gisteren even (in het kader van voorpret) de handleiding van de S3 zitten doorlezen. De ACC (en voornamelijk het optrekken) reageert anders obv de instelling van DCC. Dat gaat wat harder in sport en trager in eco.

Voor mij niet zo nuttige informatie, want ik heb wel DCC maar geen ACC genomen. Leek mij niet heel nuttig icm handbak. Nog 4 nachtjes en dan gaan we het merken.

Schep

Forumguru
De ACC (en voornamelijk het optrekken) reageert anders obv de instelling van DCC. Dat gaat wat harder in sport en trager in eco.
En op Individual kun je alles los instellen.
Zo staat de mijne dus ook ingesteld; Demping in Sport, aandrijving op Normal, sturen op Normal en ACC op Sport.

Antera

Donateur
Gisteren even (in het kader van voorpret) de handleiding van de S3 zitten doorlezen. De ACC (en voornamelijk het optrekken) reageert anders obv de instelling van DCC. Dat gaat wat harder in sport en trager in eco.

Voor mij niet zo nuttige informatie, want ik heb wel DCC maar geen ACC genomen. Leek mij niet heel nuttig icm handbak. Nog 4 nachtjes en dan gaan we het merken.

dat komt omdat je drive mode hebt. Niks nieuws.:thumbsup: De volgende zaken reageren daarop:

gaspendaal
rempendaal
stuur
dempers indien DCC

daarnaast kan je het zelf finetunen

Cordoba

Forumguru
ACC achteraf is typisch een klus voor Vagtechniek. Lucas (eigenaar Vagtechniek) heeft in zijn eigen Passat ook achteraf ACC ingebouwd (was destijds nog niet leverbaar in NL, wel in andere Europese landen). Stuur ze een mailtje met de gegevens van je auto (chassisnr), dan kunnen ze precies vertellen wat er vervangen/toegevoegd moet worden en wat de kosten zijn.

Edit: ik zie dat Antera ook naar het Seat-Online forum verwijst, daar is in elk geval ook de aanpassing van de auto van Lucas te vinden (Vagtechniek is daar sponsor).

Bovenaan Onderaan