ABT op een S2 1.4TSI

Hoi,

Ik wil een S2 1.4 ambition BL gaan bestellen, maar vindt dat op de snelweg er net te weinig vermogen voor een inhaal actie beschikbaar is. Om nu niet meteen over te stappen naar een 1.8 (te duur), wil ik eigenlijk in de lease de ABT chip meenemen. Weet iemand of dit al kan op de 1.4?

Gr. Jurgen
 

WillemJan

Forumguru
(...) maar vindt dat op de snelweg er net te weinig vermogen voor een inhaal actie beschikbaar is.(...)
Hoe bedoel je dit? Ik heb deze config besteld (zie onderschrift) en met de 1.4TSI in een O2 had ik geen accelaratieproblemen (de motor heb ik een O2 getest omdat deze motor op dat moment nog niet in een S2 beschikbaar was). Tja, het is geen sprintwonder, maar daar is mijn rijstijl niet meer naar.

Groetjes... Willem-Jan

BTW: Over chippen durf ik niets te zeggen.
 

Hetzer

Forumguru
Hoi,

Ik wil een S2 1.4 ambition BL gaan bestellen, maar vindt dat op de snelweg er net te weinig vermogen voor een inhaal actie beschikbaar is. Om nu niet meteen over te stappen naar een 1.8 (te duur), wil ik eigenlijk in de lease de ABT chip meenemen. Weet iemand of dit al kan op de 1.4?

Gr. Jurgen

op de Golf 1.4 TSI is het al verkrijgbaar ..

http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/VW-Golf-VI-5K0-Motortechnik_1280_1279_4/

en ook op de leon , en dat is dezelfde 125 PK versie

http://www.abt-sportsline.de/tuning...5_121_5/produkt/ABT-Leistungssteigerung-3168/

Zal voor de S-2 ook wel (binnenkort) voorhanden zijn, even navraag doen bij de lokale (ABT) Dealer.
 

LenK

Forumguru
met de 1.4TSI in een O2 had ik geen accelaratieproblemen
Superb is wel wat kilootjes zwaarder. Daardoor 11.2 kg/pk ipv 9.9 kg/pk bij de O2.
F2 sport van mevr LenK doet 12.2 kg/pk.
Dus Superb is niet echt dik bedeeld. Maar heeft er wel een turbo erbij natuurlijk voor de nodige trekkracht/inhaalkracht.
 

plaza

Forumguru
op de Golf 1.4 TSI is het al verkrijgbaar ..

http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/VW-Golf-VI-5K0-Motortechnik_1280_1279_4/

en ook op de leon , en dat is dezelfde 125 PK versie

http://www.abt-sportsline.de/tuning...5_121_5/produkt/ABT-Leistungssteigerung-3168/

Zal voor de S-2 ook wel (binnenkort) voorhanden zijn, even navraag doen bij de lokale (ABT) Dealer.

Ik vind Abt wel erg duur, JD scheelt de helft , ook met fabrieksgarantie.
Waarom is Abt zo duur ?
 

WillemJan

Forumguru
(...) Maar heeft er wel een turbo erbij natuurlijk voor de nodige trekkracht/inhaalkracht.
Klopt, en dat heeft mijn zwager (=> autofreak) mij ook verteld. En daarom ben ik ook voor de S2 1.4TSI gegaan. Iets minder performance, maar wel een mooie, goede auto.

Ooohhhhh..... was het al vast 17 juli....

Groetjes... Willem-Jan
 

Hetzer

Forumguru
Ik vind Abt wel erg duur, JD scheelt de helft , ook met fabrieksgarantie.
Waarom is Abt zo duur ?

Volgens mij hebben ze bij JD uitgelegd, dat ze zelf garantie geven op de tuning die ze aanbieden, bij ABT, lees Pon hou je de regulier fabrieks garantie, komt opzich op het zelfde neer , naar mijn mening...
 

van inkel

Forumguru
Volgens mij hebben ze bij JD uitgelegd, dat ze zelf garantie geven op de tuning die ze aanbieden, bij ABT, lees Pon hou je de regulier fabrieks garantie, komt opzich op het zelfde neer , naar mijn mening...

Probeer daar de leasemaatschappijen maar eens van te overtuigen.
 

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij hebben ze bij JD uitgelegd, dat ze zelf garantie geven op de tuning die ze aanbieden, bij ABT, lees Pon hou je de regulier fabrieks garantie, komt opzich op het zelfde neer , naar mijn mening...

Klopt helemaal. Alleen, de leasemaatschappijen denken daar zoals Van Inkel al zei heel anders over...
 
Het is inderdaad verplicht gesteld door de leasemaatschappij om het chippen door ABT te laten doen. Zit niets anders op en is ook niets tegen te doen wanneer je het legaal wilt houden. En dat wil ik, om problemen voor te zijn.

@Willem Jan: ik bedoel dat er op de snelweg weinig over is in vermogen voor een vlotte inhaalactie. Als je 120 rijdt in zijn 6 en je wilt even een auto inhalen die 118 rijdt, dan moet je onderhand terug naar de 4 om het een beetje vlot te doen. Dat ben ik niet gewend vanuit mijn dieseltijd en ga dat ook missen.

Het alternatief is een O2 1.8TSI DSG el BL pakken, ook leuk maar dat is geen S2 die ik zo mooi vindt. De 1.8 van de S2 wordt me echt te duur.... vandaar
 

Herbie

Lid
Met een 1.4 TSI DSG kan inhalen toch geen probleem zijn...je hebt dankzij de turbo een lekker koppel onderin en dankzij de DGS heb je de kickdownfunctie die automatisch en super snel terugschakelt wanneer je het gaspedaal tot op de bodem trapt.
 

Michel

Forumguru
@Willem Jan: ik bedoel dat er op de snelweg weinig over is in vermogen voor een vlotte inhaalactie. Als je 120 rijdt in zijn 6 en je wilt even een auto inhalen die 118 rijdt, dan moet je onderhand terug naar de 4 om het een beetje vlot te doen. Dat ben ik niet gewend vanuit mijn dieseltijd en ga dat ook missen.

Weliswaar rijd ik in een Octavia die ong. 200 kg lichter is dan een Superb, maar ik hoef zeker niet twee versnellingen terug te schakelen als ik een "beetje" vlot wil inhalen. In zijn zes gaat het redelijk vlot, al is mijn ervaring dat de acceleratie boven 120 km/u feller is dan onder die snelheid, omdat je dan in een toerengebied komt (2500-3000 tpm) waarbij de turbocompressor nog even een duw geeft. Als ik naar de vijfde versnelling terugschakel, is er naar mijn mening meer dan voldoende trekkracht voorhanden om vlot in te halen, maar meestal laat ik hem gewoon in zijn zes staan, want ik vind hem dan vlot genoeg.
 
Bovenaan Onderaan