ABS lampje gaat branden en stuurbekrachtiging valt weg!

Munied

Nieuw lid
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Het ABS lampje gaat branden en geeft 3 piepjes, daarnaast valt soms ook de stuurbekrachtiging uit.

Inmiddels is het volgende al vervangen:
- stuurhoeksensor
- stuurbekrachtigingspomp
- dynamo
- accu

Geen idee wat nog meer de oorzaak van deze storing kan zijn, wellicht hebben jullie een idee.

Het gebeurt vaak tijdens de combinatie van remmen en sturen (in bijv. een bocht)

Al vast bedankt voor jullie reactie!

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat het verstandig is om de zaak uit te (laten) lezen, waarschijnlijk een defecte of rotte ABS sensor.
Je zou het kunnen proberen met het verwijderen van de zekering voor de ABS, blijft de storing weg dan kun je de stuurinrichting uitsluiten.

The bone collector

Senior Member
Het staat ook al in het topic dat Erik_NL aanhaalt, maar het doet mij wel denken aan het kabelboom probleem waarbij water in de kabelboom sijpelt, en dat geeft met de tijd storingen zoals jij ze omschrijft.

Ronnie

Forumguru
Fabia 1 is van 2006, modificaties aan de kabelboom zijn in 2004 doorgevoerd...........

Munied

Nieuw lid
We hebben de auto al meerdere keren laten uitlezen, geeft geen foutmelding over de ABS...
Zowel bij een reguliere als dealer garage geweest. Bij de dealer hebben ze inderdaad gezegd dat de kabelboom niet van toepassing is op dit bouwjaar...

Ronnie

Forumguru
Kijk ook eens naar de hoofdzekeringen op/in de accubox of daar nog alles goed zit.......

Antera

Donateur
Ik zou toch eens de ABS sensoren laten bekijken of deze het wel doen na behoren. Uitlezen met vcds en dan rijdend moet het te zien zijn of er een niet mee werkt al vind ik het vaag dat de stuurbekrachtiging het begeeft. En wanneer is het weg als je de auto uit hebt gezet en weer gestart? BTW als het lampje brand zou er en storing in moeten staan want een brandend lampje komt niet zonder storingen naar mijn weten. En ook geen storingen in andere module's misschien?

Is het wel uitgelezen wanneer het lampje brand of dat het lampje is gaan branden onder het rijden.

Munied

Nieuw lid
Het lampje gaat aan, piept drie keer en gaat dan gewoon weer uit. De stuurbekrachtiging melding gaat weer uit als de motor herstart wordt. Vervolgens springt ook de dagteller en de klok op 0.

De zekeringen zijn als eerste al bekeken en schoongemaakt. De laatste keer zijn we na de storing gelijk naar de garage gereden en hebben ze hem op dit moment uitgelezen...

Het gebeurd ook niet elke keer als we rijden, maar eens in de 2 dagen ongeveer...

Antera

Donateur
lastig probleem dus zou eht zo verder ook niet weten die piep doet hij niet zomaar lijkt me

Munied

Nieuw lid
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Wij hadden er geen vertrouwen meer in dus zijn nu over gestapt naar een seat.

Bovenaan Onderaan