Aanvullende vragen over te bestellen Superdeluxe Superb

RayDelft

Forumguru
Beste lezers,

In een ander Topic heb ik al wat vragen gesteld en beantwoord gekregen, waarvoor dank.
Aangezien ik nog moet gaan bestellen kan ik nu nog mijn vragen kwijt aan jullie, de ervaringsdeskundigen.
Het betreft een: 2.0 TSI DSG 6 - Elegance Businessline -Superb Combi- Magnetic Brown, Ivoy interieur-Panorama dak- airbag achter- bluetooth aan stuur- electrische klep- Kessy

Over die achterklep twijfel ik toch een beetje omdat iemand in het andere topic schreef dat die traag sluit. Ik weet niet of dat met 2 honden die af en toe mee gaan dan wel handig is. Ik overweeg nog de parkeerhulp, vooral vanwege het hoge gadgetgehalte. Nu heb ik ook t een en ander gelezen en gehoord over tunen. Er is een mogelijkheid van tuning door de dealer (behoud van garantie) of bijvoorbeeld Ziptuning (zeggen ook garantie op aandrijflijn te geven). Ik heb daar een beetje dubbele moraal in, en ben erg benieuwd naar jullie mening, ervaringen en adviezen.
Die dubbelheid van mij: Ik ben een rustige rijder, die zelden een bekeuring krijgt (afkloppen). Ik kleef geen bumpers en rijdt gewoonlijk 110 waar ik 100 mag en 130 waar ik 120 mag. Ik trek geen strepen en ga niet overdwars door de bochten. Tuning is dus volstrekt onnodig. Maarrrrrr, ik vind het wel erg leuk om te weten dat je auto een surplus aan vermogen heeft, en ik vind het ook prettig om vlot te kunnen invoegen en inhalen en af en toe eens snel optrekken is ook leuk! Het gaat me om de heb en om t idee, gewoon iets extra achter de hand te hebben. Beetje wolf in schaapskleren dus.

Wat denken jullie over de verschillende tuningmogelijkheden? Merk je er wat van? Welke voor- nadelen heeft het?
Alle info welkom. En nu ik toch bezig ben. Ik heb gelezen dat de geluidskwaliteit voor de muziekliefhebber nogal te wensen over laat. Geldt dat ook voor het audiosysteem dat in de Elegance businessline zit? Kortom, elk advies dat mijn optielijstje nog zou kunnen beinvloeden is eveneens meer dan welkom

Dank alvast!

groet,
Raymond
 

Falcon

Donateur
Welkom! .. Wat betreft het sluiten van de achterklep, is gewoon een kwestie van je honden laten zitten en hun plek blijven. Daarna wennen ze er wel aan dat de klep dicht gaat.

Tuning is voldoende overgeschreven op het forum. Kijk even op www.verrassendskoda.nl .. daar stond volgens mij een actie van ABT (PON tuning).. hiermee behoud je motorgarantie.

Geluid is zeer persoonlijk, mijn ervaring is zeer positief.. behalve dat er al gauw een subwoofertje kan gebruiken. Bij de Octavia kan je tegenwoordig een Pioneer boxen set laten installeren... ik weet niet of dit ook mogelijk (en nodig) is bij Superb.
 

MarcoO2

Forumguru
waarom ga je dan niet gewoon in het oude topic verder? Da's een stuk overzichtelijker, toch?
 

absurd

Nieuw lid
he raymond, ik heb een superb combi 2.0 dsg, zwart, buss.elegance met ivory leer, kessy, panorama dak, bluetooth, electr. klep besteld, komt hopelijk over 2 weken, kan niet wachten,( rijd nu a6, 2.7tdi , blijft voor het vrouwtje) reed hiervoor dodge ram 1500 hemi5.7 lpg Larimat 4x4 en denk dat tuning volledig overbodig is. Ik heb in Tilburg bij Noordhoek proefgereden en werkelijk het snot voor mijn ogen. Als je geen 180/uur bent dan niet Tunen.

gr. Ron
 

vincefra

Actief lid
weet dat met een getunde wagen het niet in alle landen toegstaan is om te rijden ... en de wagen heeft dit niet echt nodig hoor ...
 
Bovenaan Onderaan