Aanvangs problemen Kamiq

jancath

Nieuw lid
Twee weken geleden na 9 maanden wachten eindelijk onze Kamiq 1.0 business opgehaald. Na twee dagen auto weer naar de garage ivm schurende lawaai uit motorruimte. Na 4 dagen weer terug , was volgens dealer niet juist gespannen distributie riem vanaf fabriek. Ook gemeld dat er na 15 minuten rijden een irritante zoemtoon uit de achterbank komt (mi benzinepomp ) , dealer heeft dit niet geconstateerd dus nog geen actie ondanks een duidelijke geluids opname , ff wachten dus maar.
Vervolgens na 1 week beide lichtmodules aan de linkerkant vol met waterdruppels/condens. ( geen waasje maar regenbui ). Units aan rechterkant geen problemen. Wacht op vervanging.
Afgelopen weekend na langere trip bij stationair een "kloppend geluid" uit de motorruimte , bij blik onder de kap lijkt
het motorblok aan de linkerkant mi erg te schudden in zijn ophanging.
Na 6 gelukkige jaren Octavia een beetje domper op de feestvreugde , het is techniek maar ook dat kan beter.
Vol vertrouwen wachten we af , JohnS
 

i2Paq

Senior Member
Das wel een vervelend begin.

Bij mij gaf hij na een maand of 2 aan dat er te veel olie in het systeem zou zitten. Zelf had ik niets bijgevuld, auto was net geleverd.
En dat midden in de nacht op een donkere A7, melding "ga naar een dichtstbijzijnde parkeerplaats en controleer". Ja, joh...

Bleek bijna 2 liter (of zo) te veel in het systeem te zitten.

Hierna geen issues meer gehad.

Komt vast goed, ik geniet elke dag van de Kamiq.
 
Bovenaan Onderaan