Aantal vragen mbt beschikbare opties Superb

Renkie

Forumguru
Ik zit nu de folder van de Superb door te bladeren en heb een paar vragen over de genoemde opties :

- Start/Stop knop : Waar zit deze knop precies ? En is het nog mogelijk om met een 'normale' sleutel te starten ?

- Schuijf/kantel dak vs Panoramisch schuif/kantel dak : Is het nu zo dat het normale schuif/kantel dak ALLEEN op de HB leverbaar is en het grote dak ALLEEN op de combi ? Ik zou verwachten dat het normale dak juist OOK op de Combi zou moeten kunnen ?

- Bandspanning controle systeem : Hoe werkt dit precies ? Kun je de waardes van de banden uitlezen of wordt dmv de ABS sensoren gekeken of er verschil zit tussen het linker en rechter wiel ? Of wordt er een trucje gedaan met de ventielen die met de auto communiceren ?

- Electrisch verstelbare stoelen : De stoel verstellen als zijnde : voor/achter + omhoog/omlaag en rugleuning voor/achter gaat met die 2 schuifknoppen.
Maar waar is nu die ronde knop voor ? Er zitten 4 inhammen in die ronde knop, wat is precies de bedoeling daarvan ?
 

RogerS

Forumguru
Alleen op de volgende vragen kan ik je antwoord geven, de andere zaken heb ik niet op mijn Superb:

- Bandspanning controle systeem : Hoe werkt dit precies ? Kun je de waardes van de banden uitlezen of wordt dmv de ABS sensoren gekeken of er verschil zit tussen het linker en rechter wiel ? Of wordt er een trucje gedaan met de ventielen die met de auto communiceren ?
De ABS sensoren worden gebruikt om te controleren of de druk van een band lager wordt (dmv verschil in omloop snelheid). Er zijn dus geen speciale ventielsensoren nodig. De ABS oplossing is misschien iets eenvoudiger maar ook veel goedkoper. Stel je wilt winterbanden op aparte velgen hebben dan hoef je ook niet nog eens dure ventielen te kopen die weer door de garage moet worden ingeleerd. (Dit had ik op mijn vorige Peugeot 407)


- Elektrisch verstelbare stoelen : De stoel verstellen als zijnde : voor/achter + omhoog/omlaag en rugleuning voor/achter gaat met die 2 schuifknoppen.
Maar waar is nu die ronde knop voor ? Er zitten 4 inhammen in die ronde knop, wat is precies de bedoeling daarvan ?
Deze is voor de lendensteun. Hiermee kan deze omhoog en omlaag worden gezet en naar voren en achteren.
 

OrbitZ

Lid
Voor zover ik weet zit de start-stop knop op de plaats waar normaal je sleutel in gaat (dus naast het stuur) verdiend dus niet de schoonheidsprijs wat mij betreft.
 

vincefra

Actief lid
stop start ... die zit ter hoogte van waar de sleutel hoort te zijn .. . rechts onder van het stuur ...
Kan je nog starten met een gewone sleutel ? Nu ja en neen ... je hebt gewoon geen normale sleutel. De sleutels (2 of 3 ... wie weet dit ?) zijn steeds voorzien voor het kessy systeem, maar hebben nog steeds een gewone sleutel ingebouwd.
Met die gewone sleutel kan je bvb. de deur openen als je baterij van de sleutel leeg is ... om de wagen te starten dien je dan de sleutel te drukken tegen het start / stop systeem. De geringe stroom die dan nog aanwezig is in uw kessy sleutel zou voldoende moeten zijn om te starten ...
Als de baterij van de wagen leeg is kan je toch niet starten ... maar je bent wel reeds in de wagen en kan de motorkap opendoen om de baterij te laden / vervangen ...

Schuifdak versus panodak ... denk dat je hier geen keuze in hebt ...
 

Monteurtje

Forumguru
ik had het even opgezocht hoe het kessy werkte maar vincefra heeft het al duidelijk beschreven niks meer aan toe te voegen. Je krijgt er volgens mij net als de Superb zonder kessy 2 sleutels bij.
Als er nog andere vragen over kessy zijn, ik heb een boekje van 17 pagina's waar alles in beschreven staat, over de werking.
 

Roel

Lid
- Bandspanning controle systeem : Hoe werkt dit precies ? Kun je de waardes van de banden uitlezen of wordt dmv de ABS sensoren gekeken of er verschil zit tussen het linker en rechter wiel ? Of wordt er een trucje gedaan met de ventielen die met de auto communiceren ?

Geen waarden uitlezen alleen maar een waarschuwing indien de bandenspanning niet goed is.
 
Bovenaan Onderaan