higgy
Forumguru
Heb gisteren even m'n huiswerk gedaan, en hierbij de signalen voor het aansluiten van een navigatiesysteem in een Octavia II (aansluiten op eigen risico):
Snelheidspuls: Achter het dashboard, 36 polige zwarte stekker, positie 28, wit/paarse kabel. Evt. positie 18, die nog wel zelf voorzien van pinnetje.
Achteruitrijsignaal: Onder plaat onder stuurkolom, rechts, beige stekker, positie 12, blauw/zwarte draad.
Ben alleen benieuwd of dat dashboard er simpel uitgaat.
Om storingen mbt. boordcomputer of snelheidssignaal te voorkomen verdient het de zeer sterke voorkeur het snelheidssignaal niet rechtstreeks te gebruiken tbv. navigatie, maar er een zgn. API (bijv. van Beijer autotechniek) tussen te hangen. Deze API versterkt het signaal richting navigatie maar vormt zelf amper een belasting op het reeds aanwezige signaal.
Snelheidspuls: Achter het dashboard, 36 polige zwarte stekker, positie 28, wit/paarse kabel. Evt. positie 18, die nog wel zelf voorzien van pinnetje.
Achteruitrijsignaal: Onder plaat onder stuurkolom, rechts, beige stekker, positie 12, blauw/zwarte draad.
Ben alleen benieuwd of dat dashboard er simpel uitgaat.
Om storingen mbt. boordcomputer of snelheidssignaal te voorkomen verdient het de zeer sterke voorkeur het snelheidssignaal niet rechtstreeks te gebruiken tbv. navigatie, maar er een zgn. API (bijv. van Beijer autotechniek) tussen te hangen. Deze API versterkt het signaal richting navigatie maar vormt zelf amper een belasting op het reeds aanwezige signaal.