Aansluiting ontgrendeling achterklep

VAG-man

Forumguru
Ik ben bezig om een achteruitrijcamera aan te schaffen, maar stuit op twee verschillende stekker aansluitingen. Aansluiting van 9 mm en 15 mm. Welke is van een pré FL?
Natuurlijk kan ik zelf de bekleding van de achterklep lostrekken, maar als iemand het zeker weet heb ik dat liever.;)

Screenshot_20201206-203621.png
 

Highway

Forumguru
Mijn S2 pre facelift: de onderste, oftewel de 15mmx9mm. Tijd geleden al soortgelijke handgreep met camera geïnstalleerd.

Weet niet of dit voor jou auto hetzelfde is, om het 100% zeker te weten zal je even de achterklep bekleding moeten verwijderen en kijken wat er nu gemonteerd zit.
 

VAG-man

Forumguru
Dat is toevallig @eltjo2. Ik heb eerst nog zitten zoeken op het forum naar topics. Die van jou is mij ontgaan:pieker:.

Die 1e link wil ik waarschijnlijk gaan aanschaffen. Ik wil toch proberen om het draadloos te krijgen. Scheelt een hoop gedoe met draden trekken. Ik ben nog niet uit welk product ik daarvan koop, maar zal het gaan zoeken in wat voor vrachtwagens wordt aangeboden. Hoop dat het signaal hiervan wat sterker is, zodat er geen storing zal optreden.
 

brepus13

Forumguru
Dat is toevallig @eltjo2. Ik heb eerst nog zitten zoeken op het forum naar topics. Die van jou is mij ontgaan:pieker:.

Die 1e link wil ik waarschijnlijk gaan aanschaffen. Ik wil toch proberen om het draadloos te krijgen. Scheelt een hoop gedoe met draden trekken. Ik ben nog niet uit welk product ik daarvan koop, maar zal het gaan zoeken in wat voor vrachtwagens wordt aangeboden. Hoop dat het signaal hiervan wat sterker is, zodat er geen storing zal optreden.

ik heb ook wel eens zitten kijken voor draadloos maar heb het toen niet gedaan ivm storingen, slecht beeld en meer van dat soort issues. Kabeltje trekken naar voren is echt niet zoveel werk en dan weet je zeker dat het werkt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb zo'n in een nummerplaathouder in laten bouwen door de leverancier in Assen.
Niet uitgesproken voordelig, maar dan heb je ook wat (en iemand om aan te spreken als er een probleem opdoet). Ze hebben het kabeltje getrokken en de aansluiting op het systeem geregeld; werkt prima met meedraaiende lijnen en nog steeds de grafische PDC-weergave incl. afstandsindicaties voor en achter op hetzelfde scherm.
 

Eltjo

Forumguru
Zoals je al gevonden hebt op Ali (topic Camera), is voor <€ 10 al heel veel te vinden om dat draadloos te doen, maar je zal toch vanuit je klep een draad moeten trekken naar je achterlicht.
En ja, als je al zo ver bent, waarom zou je dan het risico lopen niet altijd optimale signaaloverdracht. Daarmee sluit ik me dus bij @brepus13 aan.
Wel ga ik dit pas doen als de temperaturen omhoog gaan, want ik ga niet in de kou staan.

Eerst maar eens de radio ontvangen. Thuis dacht men bij het ontvangen van een DHL-niet-thuis-kaartje dat het pakketje inmiddels al ontvangen was. Dus de radio is net vandaag voor een 2e keer vanaf een Ali verzendhuis in Polen onderweg.
Eerst eens zien hoe de radio is en of die lijnen geeft in z'n achteruit of niet.
 

VAG-man

Forumguru
maar je zal toch vanuit je klep een draad moeten trekken naar je achterlicht.

Ja dat bedacht ik mij later ook.
Toch is dat ongeveer 1/4 deel van de totale klus.
Ik wacht ook eerst mijn Radical radio af. Vorige week donderdag besteld en zou de volgende dag bezorgd worden. Het is gewoon erg druk bij de koeriers.
 
Bovenaan Onderaan