Aansluiten dvd hoofdschermen

Chrisjemol

Forumguru
goedemorgen

Ik ben bezig om dvd hoofdsteunen te plaatsen in de superb, maar ik loop tegen moeilijkheden aan

Ik zie geen mogelijkheden om ergens een 12v af te pakken zonder de hele wagen te slopen.
Onder de (elektrische) stoelen zitten wel wat stekkers maar hele dunne draadjes en ik vraag me af of ik daar zo een draad bij kan prikken.

Naar de 12v sigarettenaansteker aansluiting kan ik ook niet komen op een manier dat de kabel niet klem komt te zitten tussen de stoel met verstellen.

Ook naar voren naar de radio zelf is een uitdaging aangezien alles heel hard plastic is en ik de boel niet durf los te trekken ivm breken.

Is er iemand die al een keer zoiets heeft gedaan en voor mij een verlossend antwoord heeft?

Alvast bedankt!
 

aiva tco adoks

Forumguru
Gewoon bij de zekeringskast weghalen.
draad via de dorpel laten lopen Heb je ook geen probleem met je stoelverstelling
 

Highway

Forumguru
Stoelen zijn met een ntc zekering gezekerd. Ik zou ook een nieuwe zekering aanleggen. Dan heb je de stroom toevoer zo zuiver mogelijk.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Je kan toch het draad aan de bestaande draden vast binden met een tie-rap?

Even meten in de voorste en achterste stand hoeveel marge je moet hebben.
 

EdK

Forumguru
Hoe moeilijk kan het wezen om 2x 2 draden af te splitsen van 12V stopcontatct in middenconsol en dan naar de stoelen te brengen.
Onder de stoel een lus houden vanwege het eventuele heen en weer schuiven van stoelen en dan met de stekkers van de beeldschermen te verbinden....
Tsja en anders bij een VAG Techniek of een Antera het laten inbouwen....
 

Chrisjemol

Forumguru
ik heb dit vaker gedaan (passat 3bg en T5) maar bij deze krijg ik niks los

het klinkt zo makkelijk, ff wegpakken bij de sigarettenaansluiting
maar ik moet zo onnoemelijk veel kracht zetten op alle panelen dat ik de kans groter acht dat het breekt dan goed loskomt

dus ik vraag het op een forum, waar dit voor bedoeld is maar ik begrijp dat niemand me kan vertellen hoe eea los moet?
 

Highway

Forumguru
@Chrisjemol dit is de eerste keer in dit topic dat je vraagt of iemand weet hoe iets los moet, dat is waarschijnlijk de reden dat niemand je heeft kunnen vertellen hoe iets los moet.

Wat wil je los gaan halen? Mogelijk dat iemand dan de nodige tekening hierbij kan opzoeken.

Plastic interieur delen loshalen met de huidige buitentemperaturen van rond de 5 graden zou ik tevens afraden - plastic is nu hard en broos. Als het warmer is, heb je minder kans dat er iets afbreekt. Of je auto moet in een verwarmde garage staan.
 

brepus13

Forumguru
Vaak is het bij interieurdelen een handigheidje die je even moet weten. Zoek op internet, zoek op YouTube ( ook Engelse z9oekslagen) en meestal kun je dan wel vinden hoe het moet.

Succes!
 

Hakar

Donateur
Heb even gezocht in je profiel om wat voor wagen het gaat.
Blijkt je een Superb 2014 te hebben.

Heb hier eventueel een beschrijving van Superb tot en met 2013 hoe de middenconsole los te halen.
Bij deze beschrijving zit de aansteker voor de achterpassagiers boven de asbak aan de achterzijde van de console.
Het raam wat daaromheen zit zou je moeten kunnen los klikken waarna je het paneel waarin de aansteker zit ook weer los moet kunnen klikken.

Temperatuur van de delen is ook een punt.
Ik begin op dit moment met de huidige buitentemperatuur niet aan de kunststof delen omdat ze nu breekbaarder zijn dan boven de 15 graden.
Als het echt noodzakelijk is delen te demonteren plaats ik eerst een ventilatorkacheltje in de auto en laat alles een beetje op temperatuur komen.
 

EdK

Forumguru
het klinkt zo makkelijk, ff wegpakken bij de sigarettenaansluiting
maar ik moet zo onnoemelijk veel kracht zetten op alle panelen dat ik de kans groter acht dat het breekt dan goed loskomt
Ik zie in je starttopic een twee tal vragen staan en één er van is dat je min of meer niet weet waar je de 12V vandaan moet halen.
Tsja en daar antwoorde ik min of meer op en ik ga pas plastic delen verwijderen als ik weet waar ik de voeding vandaan haal !
Dus verwijdering word in mijn logica dan pas de tweede vraag...

Maar kijk eens in de volgende website https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Maak daar de keuze carrprog2 en dan daar de keuze skoda en dan je wagen en bouwjaar etc
Dan verder zoeken tot je de onderdelen hebt die je nodig hebt
Vaak zie je dan de bouten / moeren / schroeven etc waar een onderdeel mee vast zit

Maar in algemeen kun je een 12V wcd er uittrekken , maw zit geklemd !
Dan heb je al een gat en de draden waarvan je moet aftappen op juiste manier.
En met een nylon trekveer en wat VD draad kun je vaak draden doorsteken van ene punt naar andere punt zonder velen delen los te halen.
Is soms klooien en meerdere keren steken maar in 80% van de keren lukt dat zeker...
Ben je echt A technisch oftewel linkerhanden, dan adviseer ik je eigenlijk van besteed het uit !
En ja dat kan duur uitvallen, maar een monteur wil ook vleeswaar op zijn brood net als een ieder....
 

Chrisjemol

Forumguru
Ik ben zelf best handig en doe doorgaans alles zelf, maar ik dacht nu: ik vraag of iemand dit eerder heeft gedaan voor het kapot gaat.
Maar ik denk dat het zo goed moet komen, ik ga vh weekend ermee aan de slag, temperatuur is dan ook beter
 
Bovenaan Onderaan