Aanschaffen diagnosemeter

cwpe05

Lid
Beste leden,

Ik zit er over te twijfelen om een diagnose meter aan te schaffen. Ik lees veel over VAGCOM. Maar ben erg huiverig met het downloaden en dat soort taferelen aangezien ik niet een ster ben met computers en ik eigenlijk alleen mijn storingen wil verhelpen uit mijn Skoda Fabia 1.2 tdi greenline (2010). Deze geeft namelijk een airbagstoring aan.

Ik heb een beetje zitten google en kwam uit op het volgende apparaat:
https://obdwarenhuis.nl/obd-uitlees...vag-vw-audi-seat-skoda-foutcodelezer?___SID=U

Het enige nadeel is dat je bij deze volgens mij niet je service onderhoudsmeter kan resetten. Graag jullie mening.

Ik weet het mogelijk vervuil ik het forum met deze vraag of plaats ik hem bij het verkeerde topic. Maar ben nog redelijk nieuw hier en probeer mijn weg te vinden.

Hoor graag van jullie.

CDK

Forumguru
Niet aan beginnen en gewoon een medeforumlid met kennis en de juiste legale middelen om hulp vragen :jaja:
Er is een heel topic met leden die in bezit zijn van VCDS en / of VCP en die hun diensten aanbieden ;)

Odin

Senior Member
Zelf niet heel handig met computers, een generieke obdII connector en storingen resetten lijkt mij geen hele goede combinatie.
Storing heeft een oorzaak, zelf zomaar resetten ben ik ook niet zo'n fan van. Plak dan het lampje maar af als dat storend is, kun je het later uit laten lezen en echt oplossen.

cwpe05

Lid
Bedankt voor jullie reacties, Odin je hebt gelijk is niet heel erg handig aangezien het wel een storing geeft en het ergens vandaan moet komen. Ik ga op zoek naar het topic met leden die in bezit zijn van VCDS en / of VCP en die hun diensten aanbieden.

Bakkertje

Forumguru
sowieso zijn airbag meldingen (in mijn beleving) geen meldingen die je zomaar even moet resetten..

cwpe05

Lid
nee begrijp ik maar deze melding is naar voren gekomen na het installeren van mijn parrot systeem. Dus mogelijk heb ik daar iets verkeerds gedaan. Maar ik zal hem inderdaad moeten laten uitlezen. "Better safe than sorry" zullen we maar zeggen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Bakkertje

Forumguru
ah, toevallig de stekker losgehaald in het handschoenenkastje? (die van de schakelaar om de front airbag uit te schakelen?)

De dealer kan deze voor je resetten.

Marcooctavia

Forumguru
Zoals al door velen gezegd niet aan dat soort spul beginnen.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar ik zou je kunnen helpen.

Marco.

cwpe05

Lid
Ik woon in de omgeving van hoorn een klein dorpje er naast. Ik heb geen stekker losgemaakt in het handschoenen kastje naar mijn weten. Wel heb ik de kabelboom van de radio aan die kant gelegd... niet geheel op de netste manier. Mogelijk dat daar de oorzaak dus zit.

Bovenaan Onderaan