Aanschaf Superb PHEV

marco_b

Forumguru
Het lijkt er toch van te komen. Ben bezig met ander werk waar geen leaseauto bij aanwezig is. De Hyundai gaat dan de deur uit (had niet gedacht dat ik dit jammer zou vinden) en ga weer terug naar de plannen van 2021: de Skoda!

Waar ik in eerste instantie nog keek naar de Octavia PHEV heb ik mijn zinnen nu toch echt gezet op de Superb Station in de Sportline uitvoering.

Mijn wensenlijstje is simpel:
- Sportline
- Panoramadak
- Wegdraaibare trekhaak
- Niet al te veel kilometers
- donkergrijs of blauw
- Niet rokers uitvoering

Omdat de prijzen bij onze oosterburen toch lager liggen wil ik de auto daar kopen. BPM is minimaal en prijsverschil kan maar zo een paar duizend euro zijn.

Maar nu de reden van dit draadje. Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten wanneer ik ga kijken?

zag bijvoorbeeld deze net over de grens staan:

 

Coled

Senior Member
Nice, goede keus!
Ik stond laatst ook voor deze zoektocht alleen ik had nog 1 eis, het moest de 280pk uitvoering zijn.
Zoieso werd het een Duitser want in Nederland zijn ze zo goed als onvindbaar
Ben benieuwd welke het gaat worden!
Aandachtspunten zijn beetje afhankelijk van de motorisatie maar check zoieso de deursloten, dat is een zwak punt van de Superb.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

EdK

Forumguru
Panoramadak is vaak lekkage vanwege verstopte afvoerslangen.
Dus tsja checken , even door wasstraat goedkoopste programma .... :koffie:
 
Mooie uitvoering!

Het is al eens eerder kort in andere topics voorbij gekomen, maar in 08-2021 zijn er hevige overstromingen geweest in Duitsland en België. Een aantal auto's welke daar voor onderwaterplant hebben gespeeld zijn de markt weer opgekomen. Nu was deze auto destijds een maand oud, maar ik zou even extra goed op waterschade letten.
 

Bakkertje

Forumguru
Even goed kijken of de DSG zijn werk netjes doet, als daar iets mee is ben je echt aan de beurt.
Of beter nog, kijken of je er garantie op kunt krijgen.
Verder zat er op mijn auto tot 160.000 km of 8 jaar garantie op de accu (VW). Ik weet niet of dat bij Skoda ook is, anders even nagaan of je dergelijke garanties door kan laten lopen in NL. Mijn auto komt ook uit Duitsland, maar heeft in de showroom gestaan en is in Nederland pas voor het eerst op kenteken gezet en sindsdien ook dealer onderhouden.
 

marco_b

Forumguru
Oke, dat zijn goede tips. Volgende kan ik dan vragen naast de vragen die ik voor mijzelf had opgesteld:
- Heeft de auto een schade of heeft deze schade gehad?
- Zijn er gebreken aan de auto geweest die al dan niet onder garantie zijn verholpen?
- Heeft de auto nu gebreken?
- Is het panoramadak volledig waterdicht en zijn de afvoerslangen niet verstopt? Kunnen deze voor levering nagekeken en schoongemaakt worden?
- Heeft de auto waterschade gehad? Dit in verband met de vele hoge waterstanden in Duitsland en Nederland in 2021.
- Werkt de DSG bak naar behoren? Zijn hier in verleden problemen mee geweest?
-Zit er nog een garantie op het accupakket die ook in Nederland geldt?
- is er op de stekker van de trekhaak een constante stroom aangesloten die nodig is voor de caravan?

Is al een aardig lijstje. Eerst maar eens kijken of de andere baan doorgaat Voordat ik de garage ga bestoken met de vragen. Als er meer aandachtspunten zijn dan hoor ik dat graag.
 

Bakkertje

Forumguru
@marco_b als de trekhaak af fabriek geinstalleerd is zit er ook een constante plus op.
Anders gezegd bij mij (VW af fabriek trekhaak) zit die erop en mijn caravan krijgt stroom van de auto als die aangekoppeld is.
 

Coled

Senior Member
@marco_b als de trekhaak af fabriek geinstalleerd is zit er ook een constante plus op.
Anders gezegd bij mij (VW af fabriek trekhaak) zit die erop en mijn caravan krijgt stroom van de auto als die aangekoppeld is.
Klopt, is 13 polig!

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 

kcilium

Nieuw lid
Even nakijken of de pomp van het hoogvolt koelvloeistof systeem al een keer is vervangen.
hij gaat niet altijd stuk maar zodra het wel gebeurd moet ook je hele airco systeem gespoeld worden ivm koelvloeistof bij je koudemiddel van je airco.
 

CDO

Forumguru
trekgewicht ook iets om op te letten indien je dat gaat gebruiken. Sommige staan op nul.......
 
trekgewicht ook iets om op te letten indien je dat gaat gebruiken. Sommige staan op nul.......
Hallo,
Reageer even ivm dezelfde vraag van mij in een ander topic. Iemand enig idee waarom som modellen dit hebben? Technisch zijn alle PHEV’s toch hetzelfde?
 
Bovenaan Onderaan