Aanschaf Skoda Fabia, kent iemand deze auto?

Captain Hook

Forumguru
't Is in ieder geval een importauto, volgens RDW OVI:

Vervaldatum APK18 december 2026

Datum eerste tenaamstelling in Nederland21 maart 2022

Communautaire codeB
Datum eerste toelating12 mei 2016

Datum inschrijving voertuig in Nederland24 februari 2022

Communautaire codeI
Datum laatste tenaamstelling19 december 2025

Tijdstip laatste tenaamstelling13:33 uur

hemi24

Donateur
Aardig aan de prijs voor een basis uitvoering met dito motor.
Heeft 10 jaar terug ongeveer 15-16k euro gekost; ‘t is maar net wat een gek er voor vraagt (of geeft)…

Deze motor is in een Citigo of Up al geen strepentrekker, dus ga eerst eens kijken en rijden, zou mijn advies zijn!

Aanbieder lijkt me een “local hero”, hoeft niet slecht te zijn, maar veel zou ik er ook niet van verwachten.

EdK

Forumguru
Zo te zien geen TSI blokje in deze Fabia 3
Maar goed een 1000 a 1500 euro eraf zou ik wel redelijker vinden , alhoewel de prijzen 2e hands vaak wel erg hoog liggen door het vraag aanbod...
Op zich is de Fabia 3 zeker geen foute wagen , zelf een 5 jaar in gereden met veel plezier
Dus tsja ga een proefrit maken en kijk of je genoeg aan die 75 pk hebt....

Theo faab3

Actief lid
Rij nu ca 1,5 jaar met een Fabia combi, met de 1.0tsi wel de 95pk versie handgeschakeld. Zuinig ,betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Wel even moeten wennen aan de drie cilinders, maar voor mij een prima auto. Misschien is het aan te raden om een flinke proefrit met de mpi te maken, aan de kwaliteit zal het niet liggen vermogen /koppel lijkt mij ondermaats. Succes met je toekomstige aankoop….

Arjan1985

Forumguru
Dat van die 1.0 ongeblazen 75 pk kan ik dat nou vergelijken met mijn 1.4 16v 75 pk uit m’n Fabia 1 uit 2003 kwa beleving?

Iedereen haalt hier aan geen strepen trekker en kijk zelf ook naar zoiets als opvolger.

Maar met de Fabia 1 zit in no time op 140 Althans dat is mijn subjectieve beleving. Ik ben vergroeid met die auto. Toegeven die pk’s komen laat vrij in de rpm.

Bovenaan Onderaan