Naudje32
Lid
beste leden, onlangs bij een verkoop punt geweest voor het bezichtigen van een nog in te voeren Octavia 3 Combi.
De auto is met zijn slordige 158000km nog in super conditie met weinig dingen op aan te merken.
Het betreft een ex leasebak uit Belgie met de onderhoud historie van de Skoda Dealer.
Auto ziet er van binnen en buiten echt supernetjes uit.
nou ben ik niet bang om TSI te rijden aangezien de 1.0blokjes in het algemeen zeer betrouwbaar zijn.
echter vraag ik me af of het misschien verstandig is om een flush uit te voeren ?
wetend dat ook nog de distributie wel nog moet worden vervangen.
hun tegenmoetkoming daarvoor is dat ze dat best voor 500euro extra, willen laten uitvoeren door hun garage waar ze alles aan uitbesteden.
in hun ogen velemalen goedkoper als bij de dealer of lokale garage volgens hun. zal wel een kern van waarheid in zitten uiteraard.
mij gaat het nu echt om het flushen en daarna volgens boekje de passende olie er weer in.
iemand nog suggesties ?
ohhja om nog wel even op aan te merken....... dat er in de kofferbak ruimte onder de plank wel een of andere bak zit waar een klein mini compressor zit voor de banden een krikje geloof ik, een sleephaak en weet ik nog wat, maar geen reserve wiel, laat staan een thuiskomer ? is dat tegenwoordig normaal ofzo dat er niks meer in zit ? achteraf vergeten om fotos van de maken. maar zo te zien past daar helemaal geen reserve wiel of thuis komer in.
De auto is met zijn slordige 158000km nog in super conditie met weinig dingen op aan te merken.
Het betreft een ex leasebak uit Belgie met de onderhoud historie van de Skoda Dealer.
Auto ziet er van binnen en buiten echt supernetjes uit.
nou ben ik niet bang om TSI te rijden aangezien de 1.0blokjes in het algemeen zeer betrouwbaar zijn.
echter vraag ik me af of het misschien verstandig is om een flush uit te voeren ?
wetend dat ook nog de distributie wel nog moet worden vervangen.
hun tegenmoetkoming daarvoor is dat ze dat best voor 500euro extra, willen laten uitvoeren door hun garage waar ze alles aan uitbesteden.
in hun ogen velemalen goedkoper als bij de dealer of lokale garage volgens hun. zal wel een kern van waarheid in zitten uiteraard.
mij gaat het nu echt om het flushen en daarna volgens boekje de passende olie er weer in.
iemand nog suggesties ?
ohhja om nog wel even op aan te merken....... dat er in de kofferbak ruimte onder de plank wel een of andere bak zit waar een klein mini compressor zit voor de banden een krikje geloof ik, een sleephaak en weet ik nog wat, maar geen reserve wiel, laat staan een thuiskomer ? is dat tegenwoordig normaal ofzo dat er niks meer in zit ? achteraf vergeten om fotos van de maken. maar zo te zien past daar helemaal geen reserve wiel of thuis komer in.
Laatst bewerkt: