Aanschaf Octavia combi benzine of mhev

EdK

Forumguru
Doe zakelijk met 4 seizoensbanden een 60K.
En dan rij ik door alle soorten terrein ( wel en niet geasfalteerd )
Wat dat betreft zijn de 4 seizoensbanden kwa slijtage niet minder dan een winterband of zomerband.....
 

JeSko

Forumguru
@Drukkert

Sterke cijfers!! 700 met onze Mazda is wel het maximale, en met de Octavia zelfs maar 500 max .. jij rijd bijna dubbel zo ver op één tank. Ik had geen idee dat de 1.5 TSI zo zuinig was eerlijk gezegd, dat zijn diesel cijfers.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Afhankelijk van de snelheid, met de 1.5 octavia afgelopen zomer vanaf Italie naar huis 977km op één tank. Dan is ie wel echt leeg, 52,75liter. @JeSko 500km lijkt me wel heel weinig, dat is nog geen 1op10, of heb je een kleinere tank?
 

JeSko

Forumguru
@Sneeuwwitje

Een VRS heeft een tank van 45 liter als ik het goed heb, iets minder dus dan jouw tank. En natuurlijk als je normaal rijd is hij vrij zuinig maar bij doortrappen zie je de benzine meter goed zakken, dat heb ik ervaren op de ringweg de laatste keer dat ik er met heb kunnen rijden.
 

DTWO

Lid
Ik tank meestal net geen 50 liter met mijn Octavia 1.0 tsi handgeschakeld. Dus ik ga zeggen dat er een 50-litertank in zit :giggle:

Veel plezier met deze fijne auto.
 

leon-cupra

Forumguru
@Drukkert

Sterke cijfers!! 700 met onze Mazda is wel het maximale, en met de Octavia zelfs maar 500 max .. jij rijd bijna dubbel zo ver op één tank. Ik had geen idee dat de 1.5 TSI zo zuinig was eerlijk gezegd, dat zijn diesel cijfers.
Is ook te zien wat de afstanden zijn en hoe vlot je rijdt. Rij af en toe met de Passat (ook een 1.5) naar mijn ouders. 20km tussendoor aan 70 en 60km autostrade en ik kom ook aan 5,4L. Rijdt mijn madam ermee haar kilometers kom je niet onder de 7-8L. Dat zijn dan eerder korte afstanden met soms wat autostrade.
 

Rallye

Forumguru
Reserve? Klinkt erg “oude VW Kever”. Dat er extra liters in de vulhals etc. gaan kan, maar “reserve” vind ik dan een groot woord. Ik meen gezien te hebben dat de plug in hybrid maar een 40 liter tank heeft.
 

Patron

Senior Member
...... Ik meen gezien te hebben dat de plug in hybrid maar een 40 liter tank heeft.
Klopt, die is helaas maar 40 liter. Enige wanneer ik dat echt jammer vind is als ik met de caravan wegga, dan sta je wel elke 400/450km aan de pomp. Behalve dat stoor ik me er niet aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berghuis

Donateur
Het is 45 liter ex reserve voor de 1.0, dus in werkelijkheid zal dit zo'n 50 liter zijn. Hoeveel het exact is, heb ik niet kunnen vinden.

Ik durf het er niet op te gokken, maar dit was een leuke test om te kijken hoever je komt als de actieradius op 0 staat:
 
Bovenaan Onderaan