Aanschaf occasion type bepaling

emiel10

Senior Member
Aan de foto's te zien is het nog een Fabia I

Ik vind het vrij veel geld voor een type I. Voor dat geld moet je toch ook bijna een Fabia II kunnen scoren. Voordeel is wel de kilometerstand, die is dan weer gunstig.
 

peperskoda

Forumguru
Zo te zien is er niets mis mee. Zag wel dat het een 3-pitter is, dat is de lichtste motor, is dat voor jou voldoende? Wanneer je gaat kijken bekijk dan het kentekenbewijs daarop moet je de datum eerste toelating kunnen vinden(het kan zijn dat het een geimporteerde auto betreft met een kenteken uit 2008, maar dat de datum eerste toelating eerder geweest is. De Fabia I is het laatst geproduceerd in 2007 en de laatste modellen zijn in januari 2008 voorzien van een kenteken.
Wanneer het bedrijf voor jou onbekend is dan zou ik het verstandig vinden om even wat te investeren in een aankoopkeuring bij een voor jou vertrouwd adres, dan weet je beter wat je koopt.
 

Erik_NL

Forumguru
de datum van eerste tenaamstelling - ook indien het voertuig is geïmporteerd - is te zien op de klik RDW website
De productiedatum is te herleiden uit het chassisnummer (VIN = Vehicle Identification Number). Vaak kan dat via een on-line VIN-decoder. Die moet op dit Skoda-forum wel te vnden zjn.
 

Cordoba

Forumguru
Op basis van de foto's is het de faceliftversie van de Fabia I combi (dus modeljaar 2004-2007). Als ie inderdaad voorruitverwarming heeft (zoals in adv. staat) dan is het vrijwel zeker een geïmporteerde auto, dat betekent dat km-stand absoluut niet gegarandeerd kan worden. Als ik de gegevens bekijk zijn die óf heel slordig ingevuld, óf er is mee gesjoemeld, ik krijg in elk geval bij deze advertentie geen goed gevoel.

Edit: ook de link naar de eigen site van de garage werkt niet door een typefout, ik denk dat dit kenmerkend is voor de betrouwbaarheid van de gegevens in de advertentie. Overigens is de Fabia niet meer te vinden op de site van het bedrijf.
 
Laatst bewerkt:

machlo

Forumguru
Hoi
Als ik de teller unit bekijk lijken mij de benzinemeter en temperatuurmeter type pré-facelift Fabia 1. Ik dacht in de facelift versie Fabia 1 andere soort meters (andere vorm) te hebben gezien......maar ik kan het ook compleet mis hebben btw!
 

turboturbo

Forumguru
Het opgegeven vermogen klopt ook niet.
Als het een 1.2 motor is kan hij 44kW of 47kW (12 klepper) hebben.

Beide niet veel voor een combi. Ik rijd de 47kW / 65PK variant in een hatchback met veel plezier, lekker levendig motortje maar boven de 80km/u is de vaart eruit. En de combi weegt 35KG meer ook.

Hoi
Als ik de teller unit bekijk lijken mij de benzinemeter en temperatuurmeter type pré-facelift Fabia 1.
je bent idd abuis. De klokkenwinkel is zeker weten facelift.
 
Ok wauw dank jullie wel voor deze inzichten. We gaan wel even opzoek naar iets wat qua prijs ook in de buurt komt, maar dan van een wat betrouwbaarder ogende garage :)
 
Bovenaan Onderaan