Aanschaf Fabia combi 1.4-16v 2008

Martbek

Nieuw lid
Goedemorgen allen,

Ik wil vanmiddag een fabia combi 1.4-16v uit 2008 gaan bekijken. Deze auto zal als tweede auto gebruikt gaan worden. Het is een ambiente uitvoering met veel opties. Auto ziet er keurig uit en heeft ingevuld onderhoudsboekje. Echter heeft de auto bijna 180dkm op de teller staan. Nu klinkt het misschien stom maar ben eigenlijk gewend om in nieuwe auto's te rijden. Mijn gevoel zegt dat de km stand erg hoog is voor dit type auto. Maar hij ziet er zo mooi uit dat ik het toch gevraagd wil hebben.

Waar moet ik op letten bij deze km stand icm een 1.4 - 16v motor? De verwachting is dat er hooguit 20dkm per jaar in gereden gaat worden. Hoef de auto niet 10jaar te rijden maar wil toch geen miskoop doen.

Raden jullie het af om een auto met deze km stand te kopen?

Graag maak ik gebruik van de ervaringen van dit forum.

Alvast dank voor de reacties!

Gr Martijn
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ik zou dan gezien het beoogd gebruik vooral even letten op onderhoudshistorie (wanneer voor het laatst distributieriem met toebehoren vervangen?) en wat de staat van de banden is (zijn ze niet al vrij oud anders moet je ze op termijn alsnog mogelijk vroegtijdig vervangen ivm droogte scheurtjes)

Met zo'n auto hoef je je echt niet druk te maken om dergelijke kilometerstanden hoor. Ga vooral proefrijden en let op of de koppeling nog goed is (niet te hoog aangrijpt) en of het schakelen nog netjes vloeiend gaat zonder al teveel speling.
 
Bovenaan Onderaan