Aanschaf Dakkoffer

Heb al even gezocht op het forum maar kom nergens concreet een antwoord tegen.

Ben voor mij F2 combi op zoek naar een dakkoffer.
Past iedere dakkoffer zomaar op het dak, of zit er nog een maximum van afmeting aanvast? En wat is eventueel die maximum

Op de site van thule, kom ik ook niet heel veel verder.

Wie kan mij verder adviseren welke box ik het beste kan aanschaffen.
Gaat dan puur voor vervoer van bagage, geen skies of fietsen.

Bedankt voor zover

EdK

Forumguru
Wel er is één ding waar je rekening mee moet houden maar dat jezelf ook wel zal weten
Je hebt een maximale daklast in Kg !
Dus je kunt er wel één opzetten waar de hele familie in zou kunnen, maar dan heb je teveel daklast !
Dus hier wel rekening mee houden, en als je toch groot neemt dan zorgen dat de lichtere spullen in die dakkoffer gedaan worden en de zware spullen in de kofferbak !

Newbee

Actief lid
@soetie: de daklading mag max 20cm aan weerszijden van de auto uitsteken, niet hoger zijn dan (ik dacht) 4 mtr, niet verder voor en achter de auto uitsteken dan 1 mtr, en niet de max toelaatbare daklast overschreiden. Zie bijv deze site:
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/transport/10162-verkeer-auto-afmetingen-lading-aanhangwagen.html
Iedere koffer die daarbinnen valt is dus toegestaan.

Maar ik zag vandaag bij de skodadealer een winteractie. Daarin staat een Thule Ocean 780 bagagebox aangeboden voor €319,-. Zie foldertje van hun.
Ohja, je moet natuurlijk wel dakrails op je combi hebben en zelf dwarsdragers kopen (bij Skodadealer €75,-).
Lijkt me dat je dan een mooie bagage-combi voor de wintersport hebt.

Suc6

oke bedankt voor de info, kom ik alweer iets verder mee.
Helaas hebben ze maar 1 model in de actie. Die eigenlijk net weer even over mijn budget gaat. Moet ook de dragers nog kopen.

Iemand die een koffer heeft op een fabia, die groter is dan 1,40?m

ben benieuwd of er iemand foto's heeft?om te zien hoe dat staat?

zit te dubben welke koffer ik moet aanschaffen!

Bovenaan Onderaan