Aanrijding(kje)

rvh

Lid
Afgelopen weekend botste er een auto achter op mijn Fabia.
Het was wat "vervelend" weer, regenachtig. Snel een schadeformulier ingevuld samen, op eerste gezicht nauwelijks zichtbare schade (lichte kras van ong. 40 cm.). Dit ook op het schadeformulier vermeld.

Nu zag ik een dag later bij beter weer ook een kleine schaafplek (2 x 2 cm.).

Het is allemaal niet ernstig, en wilde er in eerste instantie ook niets mee doen. Toch heb ik er diep over nagedacht. Het irriteert me dat er dus wel een extra beschadiging op de auto zit, die zonder de aanrijding niet aanwezig zou zijn.

Ben bij het schadebedrijf langs geweest. Deze adviseerde me het gewoon te claimen (goh!), en de bumper opnieuwe te laten spuiten.

Gaat dit zo makkelijk? De nieuwe schade is erg klein (maar is er wel!)...keurt een verzekering het opnieuw spuiten van de bumper zomaar goed? Wordt de schade door de verzekering van de tegenpartij nog verder bekeken?
 

FredV

Banned
Gaat dit zo makkelijk? keurt een verzekering het opnieuw spuiten van de bumper zomaar goed? Wordt de schade door de verzekering van de tegenpartij nog verder bekeken?
Als je met de tegenpartij een schadeformulier hebt ingevuld, gewoon opsturen naar je verzekeringsmaatschappij.
Die verhaalt dan de schade.
Onder een bepaald bedrag (varieert per maatschappij) komt er geen expert kijken.
Het schadebedrijf regelt eea met je verzekering, en ook weer afhankelijk van je polisvoorwaarden, hoef je geeneens te betalen en heb je wellicht ook recht op een vervangende auto.
Als je GEEN schadeformulier hebt opgemaakt, even contact opnemen met de tegenpartij en alsnog gezamenlijk invullen MET handtekening tegenpartij.
Is tegenpartij onbekend, kun je wel calimen bij je verzekering, maar ook weer afhankelijk van je polisvoorwaarden, val je terug in je no-claim, maar in ieder geval wel in het aantal schadevrije jaren.

Is het een kklein bedrag, dan is vanwege het bovenstaande de tegenpartij wellicht bereid om de schade zelf te betalen, maar voor jou is het beter om dit via jouw maatschappij dan te laten lopen.
 

darkprojectx

Forumguru
inderdaad gewoon het schade rapport op laten maken,
jij hebt geen verstand van auto's, je wast hem alleen elke zondag met je laarsjes aan en je emmertje in je hand. En die beschadigingen zaten er de week ervoor toch echt nog niet.

mooi de verzekering af laten handelen, als de kras diep genoeg is zal er zelfs een nieuwe bumper op moeten.

van een schade moet je nooit slechter worden :icon_smile_dead:
 

Constant

Erelid
Er kan ook nog schade onder de bumper zitten, dan denk je weinig schade te hebben maar bij de volgende botsing wordt de klap niet goed opgevangen.
 

Multi1100

Actief lid
Eens...in ieder geval altijd klep of kofferdeksel even open en dicht doen na een aanrijding achterop...weet je direct of er iets meer verzet is..
 
Bovenaan Onderaan