Aanpassingen voor RS

Fabianw87

Nieuw lid
Alle mensen die op zoek zijn naar een rs
En deze auto alsnog op internet tegen komen
Straks trap er niet in hij staat op marktplaats met 255pk en volgens die man is die alleen gechipt is niet haalbaar zoveel pk met alleen een chip hij heeft ook geen bewijzen. Ook heeft het blok inwendige lekkage en turbo kan weg vallen. En deze verkoper komt Zijn afspraken niet na.

Zij tegen ons dat auto van buiten netjes en goed was maar hij zat vol met krassen en 2 roestplekjes ook de bekende roest plek op achterklep onder het raam met lakstift
weggewerkt 1wielbout lad een of andere las klont aan vast.

Em motorisch was die ook 100% nou niet dus.

Het gaat om zwarte octavia combi rs die in eelde te koop staat import uit zwitserland ( zegt die)
 
Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
255 pk wil makkelijk hoor puur software matig ;) De rest kan ik niets over zeggen, dat weet ik niet.
Edit: zie net dat het om de O1 gaat ipv O2, dan durf ik het niet te zeggen. Is alsnog wel mogelijk, maar dan is de levensduur wat korter geworden. Dat verklaart dan t.o.v. de rest van het verhaal dan misschien juist weer een hele hoop..
 

Antera

Donateur
255 bij lange na niet bij een O1. Mijne konden ze na de nodige aanpassingen tillen naar 250 maar dan moet er het nodige aangepast zijn
 
Zal dit topic ook in de gaten houden. Ik rij zelf met een RS look a like met de standaard jawel 150 pk versie van de 1.8T blok. Hier is door mijn voorgangers wel wat aan gedaan dmv chiptuning waardoor ie op dit moment afgerond 200 pk aan de wielen heeft met een koppel van 318 NM. Ook hier heeft het mijn gedachten wel eens gekruist of ik al dan niet in combinatie met de FMIC conversie die echt op het verlanglijstje staat het nut heeft om er andere type turbo op te gaan zetten zoals die bijv van een audi TT. Zal dit dan mogelijk zijn met het huidige blok en motermanagement of is het de boel aanpassen en daarna bij bijv TVS een chip op maat te nemen?
 

Antera

Donateur
Aanpassen van je Turbo altijd laten herschrijven. En als je dan toch bezig bent verstandig om dan meteen een 2.5/3 icnh downpipe en uitlaat te nemen. Daarmee ook meteen maar een 4 bar druk regelaar om alles compleet te maken. Grotere turbo ook beter grotere uitlaat dan standaard.

FMIC maakt niet zoveel uit. Daar kan je wel gewoon me blijven rijden net als een andere uitlaat. Maar een Turbo is echt ander verhaal
 

LT83

Forumguru
Andere downpipe is overigens ook niet echt verstandig, in ieder geval zeker niet aan te raden om daar te lang door mee te blijven rijden als je al een stage 1 chip hebt. Dit i.v.m. het ontstaan van mogelijke piekdrukken door het sneller spoelen van de turbo zonder de benodigde aansturing.
 
Dus als ik het goed begrijp is na het uitvoeren van de eventuele modificaties zoals hierboven beschreven het slimst om direct daarna de chip te laten herschrijven? Dat wordt heel hard en serieus sparen :D
 

Antera

Donateur
Idd. Heb ik toen ook gedaan al heb ik heel even rond gereden met me nieuwe uitlaat alvorens ik bij JD terecht kon. Maar de mijn was ook echt OEM.

Uitlaat kan ik wel regelen eventueel net als de koppeling en DV. De rest word ander verhaaltje
 
Bovenaan Onderaan