Aanpassen van Lcode in VCDS Central electronics (9) niet mogelijk

Antera

Donateur
ik snap hem denk ik al maar weet het niet zeker. voor zover ik weet heeft een polo b.v. een extra lampen voor de bochterlichting is dit niet ook zo voor een fabia als er bochtverlichting op zit?

wat dan de storing kan verklaren.

de code is niet bekend in ieder geval

RefleCs

Forumguru
De gewone fabia is inderdaad te krijgen met of alleen mistlampen of mistlampen met cornerfunctie (extra lamp) de Scout en de RS daarentegen hebben alleen mistlampen.

adjego

Actief lid
De extra lamp die jij bedoelt is de dagrijverlichting. Mistlamp is altijd ook de bochtverlichting bij een Fabia. De foutmelding die je krijgt komt gewoon door het feit dat de bcm niet geschikt is voor bochtenverlichting en dat er geen sensor is om te bepalen welke hoek het stuur heeft.

My1stIbi

Actief lid
Je zou denken dat de BCM 'r wel geschikt voor is, de bits (het bitje, ben ff kwijt welke precies) kunnen gecodeerd worden. Het lijkt er inderdaad op dat er componenten ontbreken die de BCM wel verwacht maar niet vindt.

Antera

Donateur
De extra lamp die jij bedoelt is de dagrijverlichting. Mistlamp is altijd ook de bochtverlichting bij een Fabia.
Dit is dus anders dan de polo duidelijk die heeft wel een speciale lamp voor de cornering. Het wil niet zeggen dat het werkt als de mogelijkheid tot aan zetten is. Zo staan er wel meer opties in de module's die aangezet kunnen worden maar niet werken omdat de auto er niet mee uitgevoerd is. De fabia van TS zal dus niet de sensor hebben zoals Adjego zegt. Maar dan zou de stuurhoeksensor ook niet terug te vinden moeten zijn in de meetwaarde blokken.

Kan je daar eens kijken of je wel de stuurhoeksensor hebt en deze ook werkt :-)

MacManiac78

Forumguru
Om de cornerlights op een Fabia te activeren moeten er kabels vanaf de BMC naar de lampen getrokken worden en komt de bestaande bedrading te vervallen.

Functies blijven behouden.

Stuurhoeksensor is aanwezig en werkt, anders zou de auo niet in kunnen grijpen als je in de slip drijgt te raken. (De auto rekent dan immers met de ingestuurde hoek om te berekenen welke wielen er geremd (moeten) worden.)

Bovenaan Onderaan