Aanpassen van Lcode in VCDS Central electronics (9) niet mogelijk

Wie weet een oplossing voor volgend probleem:
Ik zou met VCDS graag wat aanpassingen doen aan de module central electronics maar dit is niet mogelijk.
Het is mogelijk bits aan te passen maar deze worden na de opdracht "Do it" niet doorgevoerd.
Er word netjes gemeld dat de aanpassing is gedaan maar in de praktijk veranderd er niets en de oude waarden blijven gewoon gehandhaafd.

Misschien heeft het te maken dat dit gedeelte beveiligd is met een "Security access key" code?
Als dit het probleem is weet iemand de code voor mijn Fabia F2?
Alle suggesties zijn welkom!!

My1stIbi

Actief lid
Wat wil je aanpassen dat je daar een Security Access Code voor nodig hebt? Kun je daar een screenshot van maken? (gewoon nieuwsgierig)
Als je een originele Ross-Tech kabel hebt zou ik debug level op 2 zetten, een auto-scan maken (die duurt dan ongeveer 30 minuten...), de bestanden zippen en het geheel mailen naar Ross-Tech/'degene waar je de kabel gekocht hebt als je een Nederlandse versie hebt' met een beschrijving van 't probleem.

Wat wil je aanpassen dat je daar een Security Access Code voor nodig hebt? Kun je daar een screenshot van maken? (gewoon nieuwsgierig)
Als je een originele Ross-Tech kabel hebt zou ik debug level op 2 zetten, een auto-scan maken (die duurt dan ongeveer 30 minuten...), de bestanden zippen en het geheel mailen naar Ross-Tech/'degene waar je de kabel gekocht hebt als je een Nederlandse versie hebt' met een beschrijving van 't probleem.

Ik zou graag corner verlichting, Coming home/leaving home/ 1 maal nawissen na sproeien willen installaren maar zoals gezegd ik kom er niet in.
Ik heb wat codes gevonden die je had beschreven op het seatforum voor de Seat Ibiza Ecomotive en hier heb ik ook de post gevonden met de codes die op de spaanse site was gepost. Voor zo ver ik het kan beoordelen kloppen de codes ook voor mijn Fabia Scout.
Als ik vergelijk wat er bij mij standaard staat ingesteld dan komt dit overeen met de codes van jou lijstje en de spaanse lijst dus dan neem ik aan dat de rest ook klopt.
Ik heb gelezen dat Br3cht met een orginele kabel ook problemen heeft om Lcode in Central electronics (9) aan te passen, ik weet niet of hij er in zijn geheel niet in kan komen of dat wijzigingen niet worden opgeslagen. Ik heb dus het probleem dat ik de code wel kan aanpassen maar opslaan gaat niet, er komt geen foutmelding bij het opslaan maar de wijziging word gewoonweg niet doorgevoerd. Het zelfde probleem heb ik ook in module 17 in het Lcode gedeelte, Adaption gaat prima aanpassingen als staging en weergave van de cruisecontrol snelheid in het maxidot display zijn uitgevoerd en werken prima.
Een scan doorsturen naar Ross tech is geen optie voor mij.
op de Ross site staat wel beschreven dat er voor sommige modules een login code moet worden ingevoerd om aanpassingen te kunnen doorvoeren aan de Lcoding.
Voor welke codes dit van toepassing is word niet aangegeven en de login code zou te vinden moeten zijn in het workshop manuel van de betreffende auto.
Heb jij misschien een idee wat de inlogcode is voor mijn Fabia?
In ieder geval bedankt voor je interesse en reactie en mocht je nog suggesties hebben die ik kan uitproberen dan hou ik me aanbevolen.

My1stIbi

Actief lid
Wat ik ingesteld heb op mijn auto heb ik allemaal zonder code kunnen doen. Volgens mij heb je die code ook alleen nodig als je optie 16 gebruikt in 't open controller venster van een module (waar je ook optie 'coding - 7' hebt en 'adaptation - 10').

Kan je er iemand naar laten kijken die een originele kabel heeft? (Of je moet in de buurt van Enkhuizen komen, dan kijk ik ff).

adjego

Actief lid
Aanpassingen voor 09 heb je echt geen code voor nodig. Denk toch dat er iets niet helemaal lekker is met de software/kabel.

Wat ik ingesteld heb op mijn auto heb ik allemaal zonder code kunnen doen. Volgens mij heb je die code ook alleen nodig als je optie 16 gebruikt in 't open controller venster van een module (waar je ook optie 'coding - 7' hebt en 'adaptation - 10').

Kan je er iemand naar laten kijken die een originele kabel heeft? (Of je moet in de buurt van Enkhuizen komen, dan kijk ik ff).

Uit de antwoorden is het mij duidelijk dat het normaal gesproken gewoon moet lukken en er geen code nodig is voor wat ik wil aanpassen.
Ik ga het nog eens verder proberen, in ieder geval bedankt voor je aanbod om er naar te kijken ik hou deze in gedachte en kom er misschien later nog op terug

Antera

Donateur
dit is al een oud topic. alles is aan te passen zonder login code zoals eerder aangegeven

RefleCs

Forumguru
Dat weet ik maar ik ben benieuwd of het de persoon ook daadwerkelijk is gelukt. Ik ben vooral benieuwd naar de cornerverlichting aangezien ik deze zelf niet aan de gang heb kunnen krijgen op de Scout. Die mistlampen zijn anders. Als ik de Tsjechische folder moet geloven moet het mogelijk zijn maar ik wil weten of het gelukt is en hoe dat dan is gelukt. In mijn ogen sluit dat nog redelijk aan ook al is het een oud topic.

My1stIbi

Actief lid
Als de auto 'halogeenprojectorkoplampen met bochtenverlichtingsfunctie' heeft kan je bochtverlichting niet activeren. Lukte me tenminste niet op de Fabia van m'n buurman, die deze optie heeft.

Antera

Donateur
Als de auto 'halogeenprojectorkoplampen met bochtenverlichtingsfunctie' heeft kan je bochtverlichting niet activeren. Lukte me tenminste niet op de Fabia van m'n buurman, die deze optie heeft.

wat wil je daarmee precies zeggen? De xenonkoplampen hebben dat ook standaard en ook daar kan je het bij aanpassen. En volgens mij bij de andere versies ook teminste op de octavia's

Ben je hier nog uitgekomen? Heb je bijvoorbeeld cornerverlichting kunnen activeren?

Nee, de corner verlichting is mij niet gelukt om deze te activeren.
Eerlijk gezegt heb ik zo mijn twijvels of het alleen de Scout uitvoering het probleem is, bij een "gewone" Fabia heb ik nog niet gezien dat de cornerverlichting werkt.
Als ik VAG auto's zie met corner verlichting zijn het Ibiza's of Golfjes, als het jou wel lukt hoor ik het graag, succes

Witte Yeti

Actief lid
Wat nog wel eens wil helpen om een functie geactiveerd te krijgen staat hieronder beschreven.

Dit is een ander voorbeeld, maar een vergelijkbare werkwijze kan je wel volgen.

Deze info ben ik ook tegengekomen op de site van VWvortex.

Here are the instructions that Dana@Ross-Tech gave me a while ago.

I had byte 18 coded to 04 by mistake. What you need to do if that's your case, is recode byte 18 again. Here is the procedure. Before doing anything make sure all your doors are unlocked and that they are closed properly.

-Go to byte 18 in central electronics 09 and recode it to 03.
-Do not it enter, click either on byte 17 or 19 and byte 18 will stay to 03.
-Afterwards, close your long coding screen and click do it! New long coding will be accepted.
-Close all you Vag-Com screens, turn the ignition off and unplug the cable from the obd port.
-Get out of the car, lock your doors and wait at least 2 mins so that the bcm falls asleep.
-After that, unlock all your doors, turn ignition on plug the cable back and re-open Vag-Com.
-Go back to your long coding in central electronics at byte 18. Recode it to 00. Close you screen hit do it! And long coding should be accepted.
-Again, close all your Vag-Com screens remove the cable, turn ignition off and test your lights. Everything should be working properly.

To clear up any confusion on terminology, BCM = Body Control Module. This module is also known as J519 -or- Address 09 - Central Electronics.

Antera

Donateur
dit is alleen als je de achterlichten enz anders hebt willen programmeren maar staat los van de bochtverlichting

RefleCs

Forumguru
Ik heb zo niet de code. Een vriend van mij heeft een tijd terug eens gekeken. Aangezien hij in groningen woont tegenwoordig is het wat lastig om even snel achter die code te komen. @Vstromjuan heb jij deze wellicht of kan je die uitlezen?

Witte Yeti

Actief lid
dit is alleen als je de achterlichten enz anders hebt willen programmeren maar staat los van de bochtverlichting

Er staat ook in mijn post dat het een ander voorbeeld is, het gaat om de manier waarop.
Maar ik zal het beschrijven. Het probleem van @vstromjuan was dat wijzigingen niet werden doorgevoerd (post #1)

Voor je begint zorg dat je deuren zijn ontsloten, maar wel dicht zijn.
Dan de juiste verandering aanbrengen bij central electronics 09....bij de juiste byte een bit veranderen.
Dan niet op "Do it" klikken, maar een naar Byte hoger of lager gaan.
Hierna sluit je Long coding en klik op "Do it. De nieuwe code wordt geaccepteerd.
Sluit alle Vagcom schermen, haal de kabel uit de OBD-poort en haal je sleutel uit het contact.
Stap uit de auto en sluit de deuren, wacht nu 2 minuten, zodat de BCM in slaap valt. BCM = Body Control Module
Hierna open je alle deuren, sleutel in contactslot, contact maken, kabel aansluiten en open opnieuw Vagcom starten
Nu kan je kijken of de veranderingen zijn doorgevoerd.

adjego

Actief lid
Deze problemen waren ook zichtbaar in het begin van de nieuwe BCM. Deze is als eerste gebruikt in de Audi A3 en toendertijd werd zelfs verkondigd dat een Audi A3 niet meer gecodeerd kon worden. Wordt er hier gebruik gemaakt van een originele kabel?? En zoja de nieuwste software??

My1stIbi

Actief lid
wat wil je daarmee precies zeggen?
Ik probeerde daarmee een oorzaak te geven waarom 't mogelijk niet zou gaan lukken...

Voor de volledigheid, de BCM en de foutcodes die verschenen na het activeren van corneringlights op de betreffende Fabia:
Code:
                Address 09: Cent. Elect.       Labels: 6R0-937-08x-09.clb
Control Module Part Number: 6R0 937 088 D    HW: 6R0 937 088 
  Component and/or Version: BCM PQ25 Re4  H46 0322
           Software Coding: 62980B3808010000002801307E0B88C00E80420F7E800040000000000000
            Work Shop Code: WSC 13765 790 00052
                      VCID: 3F87B06CBE669CC
2 Faults Found:

03428 - Activation of Left Adaptive Light 
            011 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 8191 km
                    Time Indication: 0