Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

Joske

Forumguru
Juist 1 ding snap ik niet goed, op foto 2 lijkt het alsof de "bochten" voorbij de kats platgeklopt zijn? :pieker:

of is dat nu gezichtsbedrog? :sterretjes:

CDK

Forumguru
@Joske, dat heb jij goed gezien, ik was ook verbaasd toen ik het zag, ziet er ook zeker niet OEM uit, maar het is niet tijdens het demonteren gebeurd, ook was er geen optische beschadiging zichtbaar behalve het ingedeukte gedeelte, voor mij een raadsel.... :pieker: :sterretjes:

Joske

Forumguru
Maar ik nu ik kijk, dit is niet de kant van de "weg", maar de kant van de auto.. Dus ik kan niet anders concluderen dat deze zo gemonteerd is geweest in de fabriek. Want in geval van schade langs onderen zou je langs 2 kanten "schade" moeten gehad hebben. En de kant van de weg is "gaaf". (ik heb de foto van de whatsapp nog eens bekeken) :)

CDK

Forumguru
dat zou kunnen @Joske het waren er 5 trouwens, maar dat ter zijde ;) de beide pijpen hebben een gehalveerde diameter, dus het belemmert wel degelijk de flow :jaja:

Joske

Forumguru
ik ken veel uit mijn hoofd maar nu niet echt alles é! :D

maar idd.. ik bedoelde het ook werkelijk "serieus"

(niet altijd even duidelijk bij mij, ma soit :D )

• Leuk
Waarderingen: CDK

Mk4

Senior Member
Dat de pijp "ingedeukt" is word vaker toegepast om het lekker te laten passen. Word vaak ook gedaan bij het plaatsen van grotere motoren in Hot-rods. Beetje met een hamer bijwerken bijvoorbeeld. Zal dus wel nodig zijn geweest bij de Superb.

Ziet er wel wijs uit Corne :thumbsup: Ben benieuwd naar het geluid.

Bovenaan Onderaan