Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

plaza

Forumguru
Zorg wel dat je binnengeluid in de auto aanvaardbaar blijft , ik kan me nog goed herinneren dat mijn vrouw en kinderen in de OC 2 RS stage 4 niet meer mee wilden vanwege het irritante zware geluid binnen in de auto , heb toen bij JD een middendemper laten plaatsen .....en toen was het oke :)

CDK

Forumguru
@plaza, klopt inderdaad, heb recent ook in een golf R32 met open systeem gereden, dat dreunen is echt een no-go!! Bedankt voor je goede advies! :thumbsup:

EdK

Forumguru
nergens recensies te lezen van gebruikers ? misschien dat mevr google hier antwoord op heeft ?

CDK

Forumguru
Zoals jullie misschien al gelezen hadden in mijn "mijn auto" topic gaat het op zaterdag 27-12 gebeuren.
Ik heb 3 offertes opgevraagd en uiteindelijk is de keuze op Celtemp in het voor mij nabijgelegen Ridderkerk gevallen.
Andere spelers in dit verhaal waren TVS en JM, qua prijs zat Celtemp in het midden, JM het duurste en TVS het goedkoopste, maar gezien de reisafstand naar TVS heb ik, ondanks hun aanbod van halen en brengen toch voor Celtemp gekozen, omdat ik zelf ter plaatse het laswerk en het geluid wil beoordelen.
Bovendien zijn het aardige en geschikte gasten daar (ervaring opgedaan met de mororreinigingsactie) en daardoor gunde ik het hun ook.
Wat gaat er precies gebeuren? door de reeds ingekorte downpipe en verlengde spruitstukken (stage 3 tuning @ TVS) is daar geen winst meer te behalen, dus voor de kats gaat de slijptol er in en komen er 2 magnaflow 3" racekats onder, na de racekats komt er een 3" Y stuk waarna we verder gaan met 1 pijp, de middendempers komen te vervallen, daarvoor in de plaats komt 1 kleine 3" racedemper en op de plaats van de schottendemper ter hoogte van de Haldex komt een bypass systeem een een elektronisch op afstand (sleutelhanger) bedienbare klep. Na de bypass splitst het systeem weer op in 2 x 2" naar de OEM einddempers welke behouden blijven. Alles geheel in RVS uitgevoerd en TIG gelast!

Zoals gezegd zaterdag 27-12 wegbrengen en maandagavond 29-12 uit m'n werk de auto ophalen.
Heb er zin in! #spannend!

CDK

Forumguru
@Hetzer, dat ga je vast nog eens horen op een meeting ;) En ik zal proberen een geluidsopname te maken van voor en na de aanpassing.

CDK

Forumguru
@Octavia32, Celtemp zal zelf foto's maken, ze komen ook op Facebook zoals daar gebruikelijk is ;) Zelf ben ik niet aanwezig helaas, omdat ik zowaar weer een daagje werk heb maandag.... (waarschijnlijk omdat de rest van de wereld vrij is)

Octavia32

Forumguru
Denk het ook Corné.... ik moet vanmiddag ook werken. Gisteren ook gewerkt en kerstavond ook weliswaar ochtenddienst maar dat is soms het nadeel van een volcontinu bedrijf....

En met oud en nieuw eigenlijk ook moeten werken naar hier is collectief voor gekozen om het bedrijf stil te zetten.

• Leuk
Waarderingen: CDK

plaza

Forumguru
Ik denk dat je de komende 5 jaar nog wel in deze Superb moet blijven rijden......gezien al je
investeringen............maar dat is volgens mij geen probleem........:)

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Over een 15 jaar staat hij in het Skoda museum te pronken op een glazen plaat waar we allen onderdoor kunnen lopen.......

bordje erbij " Hollands Glorie "

CDK

Forumguru
Vandaag de auto weggebracht naar Celtemp, door omstandigheden kon het eind december niet doorgaan helaas.
Vandaag is er een begin gemaakt, tijdens de demontage was ik er bij en ben ook nog even wezen gluren om 17.00h vanmiddag, de demontage was een flink karwei omdat de downpipe met bouten en moeren vast zat en dat niet erg toegankelijk is voor gereedschap en de handen die dat gereedschap vast houden ;)
Hier vast een plaatje van de gedemonteerde OEM uitlaat :)

ImageUploadedByTapatalk1421515808.577427.jpg

ImageUploadedByTapatalk1421515859.117556.jpg

Hier een plaatje van de bypass klep die er tussen gaat komen.

ImageUploadedByTapatalk1421515916.322941.jpg

ImageUploadedByTapatalk1421515931.041307.jpg

Bovenaan Onderaan