Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

Antera

Donateur
Ik zou zeggen dat dat idd hetzelfde is. Maar zal eens proberen te achterhalen of dit inderdaad hetzelfde is. Zelfde onderstel en volgens mij ook zelfde bodemdeel.

Octavia32

Forumguru
Misschien zeg ik nu iets soms hoor maar de superb is een verlengde passat dus zal een stukje aan gelast moeten worden denk ik dan.

• Leuk
Waarderingen: CDK

H@RM

Senior Member
Ik weet niet of het goedkoper is maar misschien het overwegen waard.
Dat je met vacuüm de klep in de uitlaat gaat bedienen zoals de S/RS/R modellen hebben

• Leuk

CDK

Forumguru
@H@RM, weet je ook hoe dat werkt? klinkt goed en ook minder storingsgevoelig als ook elektrisch bediende kleppen.... :)

Joske

Forumguru
dan ga je volgens mij nog steeds de solenoïd moeten kunnen aansturen die het vacuüm al dan niet bekrachtigt op de kleppen die dan in de uitlaat zitten. Dus volgens mij complexer om aftermarket in orde te brengen dan rechtstreeks de kleppen op de uitlaat te sturen mbhv een elektrische puls. Aleja, denk ik é :)

• Leuk

H@RM

Senior Member
Zou kunnen @Joske

Ik heb geen ETKA om het na te kunnen kijken. Maar als je onder een van deze auto's kijkt ziet het er niet heel complex uit

• Leuk

Joske

Forumguru
Zou kunnen @Joske

Ik heb geen ETKA om het na te kunnen kijken. Maar als je onder een van deze auto's kijkt ziet het er niet heel complex uit
ik wil dat gerust eens bekijken in ETKA, maar bedoel je nu een Audi RS dan? Of een Škoda? :pieker: (volgens mij niet geleverd op Škoda's, vandaar mijn vraag ;) )

• Leuk

Joske

Forumguru
Heb eens een Audi RS4 bekeken, maar eigenlijk niets bijzonders ontdekt.. of het moet dichter bij de motor zitten natuurlijk :)

Naamloos.png

• Leuk

H@RM

Senior Member
Groot voordeel van een systeem met vacuüm vind ik dat het alleen op hogere toerentallen open gaat zodat het bij "normaal" rijden rustig blijft.

• Leuk

Antera

Donateur
Helaas is de R36 uitlaat niet gelijk aan die van jouw corne dat beweren supersprint en fox. er zouden toch verschillen zijn in bepaalde buigingen of anders waardoor het niet passen gaat. Heel misschien gaan de sportcats wel passen maar helaas ook niet zeker :mad:

• Leuk

CDK

Forumguru
@Antera en iedereen die een mening heeft of denkt te hebben, zal er verschil zitten in kwaliteit racekats 200 cell stuk van magnaflow en supersprint? beide metaalkatalisatoren en van rvs....

Bovenaan Onderaan