Aankooptips

Hoi allemaal.

Allereerst, ik ben nog geen Skoda-rijder.
Maar na lang rondkijken en twijfels tussen de Skoda Fabia Combi en Renault Clio Estate ga ik volgende week een proefrit maken in de Skoda Fabia combi 1.2TSI bj. 2015 met een km stand van 135.000.

Zijn er zaken waar ik extra op moet letten ?
Wat is bij deze auto een veel voorkomend probleem ?

Groeten
 

Cordoba

Forumguru
Met een handbak weinig problemen, zwak punt zijn de naafkapjes op de lichtmetalen velgen die snel lelijk worden. De stoelen met grijze alcantara stroken, hebben het probleem dat alcantara lastig te reinigen is als het echt vuil is. (snel kans op schade bij gebruik van reinigingsmiddelen)
 
Het hier om een handbak.
De genoemde problemen klinken als verwaarloosbaar.

Geen problemen met de tsi motoren ? Oa ketting problemen en hoog olieverbruik.
Veel verhalen op internet te vinden of is dit probleem opgelost ?
 
Laatst bewerkt:

AGTon

Forumguru
Probleem met de 1.2 tsi en ketting was volgens mij een eerder jaartal ongeveer 2011.
 

Highway

Forumguru
@Cordoba Alcantara is goed schoon te krijgen, maar je kan inderdaad niet ieder willekeurig product gebruiken. Geldt niet alleen voor alcantara in een Fabia maar voor alcantara in het algemeen. Je hebt hier speciale reinigers voor (waarbij sommige beter zijn dan andere).
 

Cordoba

Forumguru
Sommige reinigers die speciaal voor alcantara zijn, slopen het meer, dan dat ze reinigen, met als extreme uitkomst duizenden euro's schade aan het interieur.
;)Ik zal geen namen noemen, maar Sonax zou ik lekker in de verpakking laten.

Daarnaast is alcantara bij gebruik van reinigingsmiddelen ook gevoelig voor vlekken. Alcantara is mooi, prettig in gebruik (niet koud of heet aanvoelend), maar als je echt last hebt van vuil/vlekken is dat al snel een 'hoofdpijndossier'.
 
Bovenaan Onderaan