Hoi,
Ik overweeg een gebruikte 1.6 TDI (105pk) te kopen met +- een 100.000 op de teller. Nu hoor ik ook negatieve verhalen over deze motor. Minimale speling zuiger, en cilinderwand, dunnere olie, extra slijtage. De DSG-7 zou een erg trage bak zijn, waardoor je of geduld moet hebben of zelf eerder moet op-af schakelen. Nu weet ik dat het blijkbaar makkelijker is om te klagen (daar lees je dan ook de berichten over), toch ben ik benieuwd naar de ervaringen.
Een andere optie (qua prijs zijn de verschillende redelijk klein) is een traditionele 1.9 TDI (105pk) met een DSG-6 of een dikke 2.0 TDI (140pk). Voor mij is 105pk voldoende en vindt een laag verbruik ook belangrijk.
Ik overweeg een gebruikte 1.6 TDI (105pk) te kopen met +- een 100.000 op de teller. Nu hoor ik ook negatieve verhalen over deze motor. Minimale speling zuiger, en cilinderwand, dunnere olie, extra slijtage. De DSG-7 zou een erg trage bak zijn, waardoor je of geduld moet hebben of zelf eerder moet op-af schakelen. Nu weet ik dat het blijkbaar makkelijker is om te klagen (daar lees je dan ook de berichten over), toch ben ik benieuwd naar de ervaringen.
Een andere optie (qua prijs zijn de verschillende redelijk klein) is een traditionele 1.9 TDI (105pk) met een DSG-6 of een dikke 2.0 TDI (140pk). Voor mij is 105pk voldoende en vindt een laag verbruik ook belangrijk.