Aankoopadvies Octavia III Occassion

jadijkstra2000

Forumguru
Hallo allemaal!

Ben benieuwd... ik ben aan het overwegen om een Skoda Octavia III Hatchback aan te schaffen.
De wagen is nog geen 3 jaar oud, heeft 2 ton op de teller, is een 1.4TSI Automaat (150pk) (Style Business) met werkelijk alles erop en eraan,

Voorruitverwarming
Lane Assist
Adaptive Cruise Control
DAB
Parkeercamera
Alcantara Lederen bekleding
Elektrische verstelbare stoelen + memory
Sunset
Travel Pakket
Drive Setup
Metallic Lak
17 inch LM velgen

Vraagprijs is 12.500

Is dit een goede deal?
 

Jordlusk

Actief lid
Oei dat is al een redelijk km stand.
Ja ik denk dat je rekening of niet raar op moet gaan kijken met extra kosten komende jaren ik weet niet hoe goed dsg bak is want daar wil je echt geen kosten aan hebben dat kan namelijk in de papieren lopen.
Maar i don,t wanna blow your Bubble het kan natuurlijk een prima auto zijn snelweg kilometers zijn niet slecht voor een auto. En anders laat hem checken met een aankoop inspectie bij een dealer of ANWB.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Thanks voor de reacties, 1 ding was ik vergeten te vertellen... deze auto is mijn huidige lease auto :) ik rijdt hem al sinds 0 km :tongue:

Ik heb zelf VCDS dus kan dat stukje ook uitlezen... we denken eraan om de auto over te nemen omdat vrouwlief nu een Renault Clio heeft (van 2016), en die voor de kinderwagen (jaja kleine op komst :) ) net te krap is... dan moet ze telkens de wielen van de kinderwagen eraf halen omdat het anders niet past.

Ze gaat +/- 10k per jaar rijden.
Reden voor wellicht overnemen zijn dan ook, ruimere en veiligere auto, fijne auto, makkelijker met kind op stap etc etc

Auto heeft vorige maand nog een 180K dikke beurt gehad! Rijdt verder als een zonnetje...
 

MaxN

Donateur
Dan hoef je dus geen zorgen te maken over de historie van de auto. Die is bekend. Of het bedrag reëel is zou ik kijken of je vergelijkbare kan vinden op de auto sites.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Vergelijkbaar niet te vinden, zeker niet de uitvoering... ik denk dat uitlezen van de DSG bepalend gaat worden....(al heb ik niet het idee dat die versleten is..)
 

MaxN

Donateur
Prijs lijkt zeker niet verkeerd. Zitten er geen haken en ogen aan van de leasemaatschappij? En als een garage een auto koopt van een lm mag deze de 1e 24 uur alle gebreken claimen op de lm, omdat deze een contract voor onderhoud heeft.
Dat heeft ons in het verleden een rekening van duizenden euro’s gescheeld doordat oa bij de dsg en distributie een en ander vervangen is op kosten van de lm.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Nou, in het overname formulier staat heel stellig : De auto wordt geleverd in de staat zoals gezien en bereden, zonder garantie, ook niet op eventuele verborgen gebreken.

Dus ik denk niet dat ik ergens aanspraak op zou kunnen maken...
 

Duijzer

Donateur
Drie jaar oud, 200.000 km. Die auto heeft alleen maar lange stukken gereden, met een warme motor. Je hebt hem zelf bereden, dus je weet precies hoe er met de auto is omgegaan. Zou ik niet van schrikken. Voor die prijs kun je elders niet iets compleets vinden, zeker niet één waar je de historie zo van kent als van je eigen auto.....
Je hebt tenslotte al een proefrit van 3 jaar gemaakt....
 

GJ M

Forumguru
Thanks voor de reacties, 1 ding was ik vergeten te vertellen... deze auto is mijn huidige lease auto :) ik rijdt hem al sinds 0 km :tongue:

Ik dacht al, bekende auto ;) Denk dat het qua prijs wel geschikt is. Zoals hierboven ook al vermeld, je kent de auto door en door en volgens mij was je er zeer tevreden over toch?
 

MY00

Senior Member
Nou, in het overname formulier staat heel stellig : De auto wordt geleverd in de staat zoals gezien en bereden, zonder garantie, ook niet op eventuele verborgen gebreken.

Dus ik denk niet dat ik ergens aanspraak op zou kunnen maken...
Gelukkig heb je in Nederland altijd garantie. Zou de auto naar 100 kilometer uit elkaar vallen moeten ze je echt wel een vergoeding geven hoor. Maar je moet het niet vergelijken met een garantie welke je bij een dealer erbij koopt.
 
Bovenaan Onderaan