Aankoop superb combi met dsg(probleemkind?) of handgeschakeld (gemoedsrust?)

VEEJAY

Forumguru
Vliegwiel of mechatronic dan heb je 90% van de problemen te pakken. Waarbij je de vliegwiel nauwlijks opmerkt die wel je bak kan slopen. Mechatronic merk je aan raar gedrag en evt. foutmeldingen. Ik zou in ieder geval DSG over Multitronic verkiezen omwille van de sterkte...
 

ebaw

Nieuw lid
Wel, bedankt allemaal om de goede raad en feedback.
Heb zojuist de deal geklonken en heb het hartje gevolgd!
Superb combi elegance 2.0 tdi 140 pk
zwart metalic
zwart leder
pack elegance amundsen
alu velgen trifid
verwarmde vooruit
GPS amundsen
parkeerhulp
verwarmde zetels voor en achter
automatisch dimmende spiegels
bluetooth
multifunctioneel stuur
en DSG.
vermoedelijke leverdatum half mei. In blijde verwachting dus.
 

ebaw

Nieuw lid
sorry voor late reactie,
inderdaad de DSG gekozen, heb mijn goesting gevolgd, mischien mogelijk meer problemen, (meer electronica) maar denk dat het echt prettig rijdt.
Jammer dat de vlaamse regering de BIV gaat optrekken voor diesels, buiten de co² gaat nu ook de NOx waarde meetellen. En naar het schijnt zijn de E5 norm diesels 3x meer vervuilend dan europa toelaat.
Dus weer diep in de buidel tasten.
 
Proficiat met uw aankoop , heb zelf ook na lang twijfelen ( proefrit heeft me overtuigd ) voor de 140 PK DSG 4x4 gekozen goede keuze waarvan je geen spijt zult hebben .
En het optrekken van die BIV ( zou ongeveer +- 200€ zijn ) zal nog wel meevallen denk ik , je zal met een benzine zeker geen voordeel halen want als je daar eens mee langs de benzinepomp moet gaan ( verbruik ligt ook al hoger he ! ).
 
Voor de BIV is er een overgangsmaatregel van twee maand te starten vanaf maart en de goedkoopste regeling wordt dan toegepast dus als je wat geluk hebt wordt de auto binnen deze periode geleverd.
 

ebaw

Nieuw lid
Ook proficiat met jouw aankoop.
Ik heb jammer genoeg geen proefrit kunnen maken met een DSG, nog niet eens met een 2.0 140 pk, alleen een greenline 1.6 met 5 bak, tenzij ik naar kortenberg ging waar het testrijcenter is gelegen van de vag groep.
Heb inmiddels denk alles gezien wat op youtube te zien is i.v.m. superb combi en DSG, hopelijk is de levertijd van half mei juist, en komt er geen uitstel.
DSG schijnt een veelgevraagde bak te zijn tegenwoordig, ik geloof zelfs dat de kleinere autos lange wachttijden hebben.
 
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

ik ben er voor naar Kortenberg geweest heb daar wel enkel DSG kunnen rijden niet DSG 4x4 (gaat alleen maar beter zijn vooral met weer als nu )
ik heb de mijne besteld op 28/01 en ze zeiden me levering rond week 17 ( hopelijk levering rond die tijd dan vallen we nog in die overgangsperiode voor de BIV zoals snelle hier al zei )
 

ebaw

Nieuw lid
Mijne besteld op 31 /01 , ik dacht dat de overgangsmaatregel gelde voor voertuigen ingeschreven voor 30/04.Zoals snelle dus zei.Waarschijnlijk val ik er buiten.
 

vincefra

Actief lid
ervaring dsg met 140pk 2.0 motor, en dat is heerlijk.
ben er van overtuigd dat de 4x4 ook nog extra tot zijn recht zal komen ...
 
Ben ook gaan rijden in Kortenberg met een 1.4 TSI handgeschakeld en een 1.8TSI met DSG. Natuurlijk waren dit maar korte ritjes maar wat wel opviel was het gemak van de DSG maar ook de zwaardere voet dat daarmee gepaard ging ( maar ja het was dan ook een testrit;))
Voor mij was het enkel te doen om het verschil te voelen van een 1.4 en 1.8.

:ot:Ebaw@ je zal de wagen toch voor eind april hebben zeker.
 

ebaw

Nieuw lid
zoals het er naar uitziet is het ten vroegste half mei dus, zo staat het ook op mijn bestelbon.
 

ebaw

Nieuw lid
naar verluid zou de produktie week nu week 11 zijn , voorlopig althans, weet niet hoelang het duurt tussen fabriek verlaten en bij de dealer staan.
 
@ ebaw : heb je die datum van uw dealer , dan moet ik ook eens achter de mijne informeren dat is wel een pak vroeger dan men u eerst gezegd had he !
 

ebaw

Nieuw lid
drekeovaal: ja, ik vermoed dat ze het verloop wat kunnen volgen, althans in grote lijnen. is wel bijgezegd dat het ook nog week 12 of 13 zijn. Wijzigingen zijn nog mogelijk.Bedoelende later.
Ik heb geen idee hiervan maar het lijkt me toch te moeten kunnen dat tussen van de band rollen en leveren 4 weken moeten volstaan?
 
Neen, maar wij hebben om verschillende reden beslist om later achter de wagen te gaan. We hadden ook niet verwacht dat het zo vlug zou gaan we dachten hem maar rond maart te verkrijgen.
 
Bovenaan Onderaan