Aankoop Superb bouwjaar 2009

Joske

Forumguru
@Import Yeti

Voor de tandempomp te controleren bedoel je dan? Maar hoe ga je dat staal controleren? Op het zicht? Vergevorderd zul je wel zien maar beginnend exemplaar niet denk ik..
 

blacklizard

Nieuw lid
Nee zo ver zijn we niet gegaan. Test rit, motor bekeken, koelwater, uitgelezen en daar stonden enkel fouten in van dimlicht die ooit kapot geweest zijn. dat was een 3 tal weken geleden kon ik aflezen en de verkoper stond verbaast te kijken hoe wij dat konden zien. voor de rest geen fouten, stel dat er lekkende injectors zouden zijn of iets anders mis mee zou dit dan geen foutmelding gegeven hebben?
 

blacklizard

Nieuw lid
Ondertussen verder aan het zoeken geweest. een skoda octavia gevonden 19tdi. Motorcode BXE
Wat denken jullie daarvan?
Heeft nu 99000 km.
Deze skoda is van bouwjaar 2007
 
Laatst bewerkt:

blacklizard

Nieuw lid
Net met skoda dealer gebeld. Deze zei me dat er in 2009 modellen nog motoren zaten die er 2008 ook in zaten. Dat was de BXU of BXE motor. De BMP was een vernieuwde motor. Nog geen problemen met gehad dat hij wist. Is een goeie motor zei hij. De historiek van de wagen melde geen problemen en is altijd op tijd op onderhoud geweest. Distributieriem moet op 150000 km vervangen worden zoals hier al gezegd.
Ja in een motor kan je niet inkruipen he. Dus als de injectoren lekken dan zie je het niet.
ik ga dan de wagen ook kopen denk ik.
 
Bovenaan Onderaan