Aankoop Skoda Superb Combi 2.0 TDI

Hallo iedereen,

Even voorstellen: Momenteel rijd ik nog met een Audi A4 avant S-Line 1.9 tdi 115pk maar door uitbreiding van het gezin heb ik mijn zinnen gezet op een Superb Combi en had graag eens jullie mening geweten of het een aan te raden koop is of niet.

Het betreft dus een SKODA superb combi in elegance uitvoering bj 06/2011 en heeft 75000 km op de teller. Bijna alle opties zijn aanwezig alsook panoramisch dak. De buitenkant is voorzien van alle nieuwe logo's, binnenkant is nog met het oude logo (met groen).
Ik kan ook niet direct terugvinden of er een bandenspanningssysteem aanwezig is op de wagen. Mss dat jullie dit weten of dit standaard is bij deze uitvoering van dit bouwjaar?

Alvast bedankt voor de info en moest ik de wagen aankopen volgen er zeker wel paar foto's.
Groetjes

CDK

Forumguru
Ik heb de 2.0 TDI ook in hatchback / sedan uitvoering gereden (170pk versie) icm DSG 6, was een waanzinnig fijne auto, nooit iets mee gehad!

DeNnZ

Forumguru
Welkom!

Laat ik meteen even zeggen dat het bandenspanningscontrole systeem werkt d.m.v. de ABS sensoren.
Je zet je banden op de correct spanning en ijkt het systeem. Als nu een van de banden te laag wordt qua spanning, dan zal de ABS sensor dit zien als een verschil in de omwentelsnelheid t.o.v. de andere banden.
Het is daarom ook NIET mogelijk om de daadwerkelijk spanning af te lezen!

Ik weet niet of dit bij je A4 ook zo werkte, maar bij mijn 03-2011 S2 (Amb. bnl) in ieder geval wel.
Hoe dan ook zul je ongetwijfeld geen spijt krijgen van je aankoop!

Joske

Forumguru
Welkom alvast.. eenvoudig te controleren, zit volgend knopje in de auto?

869595646_994.jpg

neen?

geen bandenspanningscontrole ;)

Hoi,

ieder geval allemaal bedankt voor de reacties.
Bij men A4 heb ik dit niet maar uit ervaring hierdoor had ik graag nu WEL graag dit systeempje gehad ;).
Normaal gezien mag ik er volgende woensdag om in de garage :yeehaa:. Inmiddel heb ik een testrit gedaan en moet zeggen dat deze zeeeeer goed aanvoelde. Op het eerste gevoel afgaande is dit een stabiele en geluidsdichte wagen die geen schrik heeft van een krachtig tussensprintje (indien nodig natuurlijk :angel:). Ook qua zitting en comfort is geeft deze wagen, na de testrit, de indruk dat een lange rit zonder moeilijkheden kan gemaakt worden...
En zoals ik overal heb gelezen... WAT EEN RUIMTE!!!

Iemand die ervaring heeft met het effectieve verbruik? Heb hier en daar al horen waaien dat het officieel opgegeven verbruik moeilijk te realiseren is?
@Corné: Ik zal het nooit meer doen hoor op het verkeerde forum plaatsen :D.

@Bakkertje: De chromen lijsten zijn wel degelijk aanwezig dus ik vermoed ook dat het een bussiness line is. De wagen is in ieder geval uitgerust met alle opties die je kan hebben (denkik toch) bij SKODA.

@Joske: Ik heb er nu niet op gelet of dit knopje aanwezig was, zou dit bij de knopjes moeten zitten aan de versnellingspook? Of gewoon in de middenconsole?

Nu, na het rijden denk ik niet dat ik de wagen niet zou kopen als deze functie niet aanwezig is hoor, dat zou pas :banghead: zijn.

In ieder geval post ik wel even fotootje(s) van mijn nieuwe aankoop van zodra ik trotse bestuurder ben.

Allen bedankt kerels!
tot later
grtjs

DeNnZ

Forumguru
Het knopje om je bandenspanningscontrole te ijken zou volgens mij links van de pook moeten zitten.

Qua verbruik kan ik je niets vertellen daar ik een 1.6 diesel rijdt. Wel kan je www.spritmonitor.de raadplegen om te kijken wat er zoal aan verbruik van jouw type blok gehaald wordt.

En ja, de ruimte... Daar ga je net als ikzelf zoooo veel plezier aan beleven!!

Ik kijk uit naar je foto's!

Naarvolgens ik me herinner waren al die knopjes (of toch 85 % ervan) in gebruik dus zal dit wel aanwezig zijn wrs.

Bedankt voor de info DeNnz.

Joske

Forumguru
tuning zou ik wel zeker overwegen...
Vag Techniek vind ik persoonlijk een goed adres en al zeker omdat het een diesel betreft. Er zijn uiteraard nog goede tuners (zowel in BE als in NL) maar deze draagt mijn persoonlijke voorkeur. :)
En qua afstand zijn ze ook wel interessant voor jou ;)

DeNnZ

Forumguru
Mooie kar!

Hierbij nog wat info voor je:

Resp. pagina 188 en 33 uit de handleiding (klik om te vergroten, maakt het lezen wat makkelijker):

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
voor tuning is VAG Techniek inderdaad qua afstand het aantrekkelijkst als je in Nederland wil tunen tenminste, op 5 september is er een meeting bij TVS in Varsseveld, dat zou je qua prijs weer aantrekkelijk zijn (30% korting) wellicht kan je op de meetingdag nog geholpen worden...

Bovenaan Onderaan