Aankoop Skoda Scala

sturtiebe

Nieuw lid
Hey

Ik ben al even opzoek naar een Scala.

Heb deze momenteel gevonden:



Wat denken jullie?

Enkel qua panoramisch dak ben 1m90 ga ik hier geen last van?

Betere deal te vinden of deze goed?

Alvast bedankt
 

hemi24

Forumguru
Autoscout vindt het blijkbaar een “Tres bon prix”…

Er is altijd een betere deal te vinden, maar wil je zó lang zoeken, of ben je hier tevreden mee?
Afspraak maken en gaan kijken, zou ik zeggen.
 

jesse_s93

Donateur
Mooie uitvoering en qua opties lijkt er bijna alles op en aan te zitten. Er lijkt wel een (natte?) vlek te zitten in de bekleding van de bestuurdersstoel.
 

Pindasaus

Forumguru
Wellicht mee te nemen in je overwegingen:
- Voor de veiligheid moet je niet alleen onder het dak passen, maar houd je het best een vuistbreedte ruimte over tussen je hoofd en het dak.
- Ik ben ook lang en heb bij de Fabia 3 en Octavia 3 last van de binnenspiegel, ik moet duiken om verkeer van rechts te zien. Let hierop tijdens de proefrit.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wel dan is de twijfel blijkbaar weg en gaat hij voor de 1,0 TSI.... , dat lijkt me wel duidelijk nu..!?:koffie:
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij vraagt @sturtiebe zich af of een 1.5 nodig is (lees: is dit niet teveel van het goede), niet of dat wel voldoende is @Frank_Rapid Spaceback . 1.0 is zeker in dagelijks verkeer meer dan voldoende. Met vier volwassen en de kofferbak vol heeft hij er wel iets meer moeite mee, maar dat is m.i. dan ook te verwachten. In de active uitvoering heb je exact hetzelfde motorblok met 95pk. Daar zou ik dan niet zo snel voor kiezen.

Ik ben zelf 1.87 en heb meer dan genoeg ruimte met panoramisch dak.
 

EdK

Forumguru
Ach als je dat 1.0TSI blok met 95Pk een fabrieks update laat doen bij VAG Techniek in Neunen dan rij je weg met 20 PK meer en dit is net dat beetje wat je nodig hebt bij dit blok om lekker mee te komen in het verkeer.
 

sturtiebe

Nieuw lid
Bovenaan Onderaan