Aankoop EV, advies nodig!

Fmoon

Forumguru
Nou vandaag was het zover, beste verkoper gemeld al dat we Dinsdag zouden komen. Vanmorgen nog even berichtje gestuurd met het tijdstip.

We kwamen binnen, konden in zijn kantoor komen zitten (ik vroeg of het uitkwam en anders kon ik ook later terugkomen, maar was geen enkel probleem) en plots kwam er een collega om de hoek dat hij wel even naar die mensen in de showroom moest want die liepen er al even. Hij vroeg of dat oké was dat die even z’n neus aan hun liet zien. Nja wij knikte toe.

Het duurde vrij lang dus wij besloten even nog net even buiten zijn kantoortje nog bij de auto te kijken. We werden al wat ongeduldig Maargoed, ook die klanten houden die man bezet. Vervolgens na 20 minuten komt die richting het kantoor dus wij lopen achter hem aan om weer aan tafel te gaan zitten maar hij word aangesproken door weer andere klanten, hij zegt “5 minuten” noujah… beetje vreemd wel maar oké.. die mensen kwamen serieus later dan ons ook binnen… na 30 minuten zijn we weggegaan! 20 minuten daarna belde hij ons. We hebben niet opgenomen.

Heb nog wel een bericht gestuurd dat wij ons niet serieus genomen voelen, kregen we een spraakbericht terug dat we geen afspraak hadden en dat het maar 5 minuten duurde en ineens weg waren. Wat een grappenmaker. Ik appte mijn vrouw namelijk dat die eerst iemand ging helpen die er al was, dat was om 14.27. Meneer belde mij 15.45. Heel jammer, maar we gaan een dorp verderop (andere dealer organisatie) en nemen deze offerte mee. Hopen dat die hetzelfde bieden. Hier gaan we niet meer heen.

Tees

Donateur
Bizar toch altijd...alsof je een gebakje komt kopen in plaats van een stuk staal van enkele tientallen grote jongens...ik snap echt niet dat dit soort verkopers nog een baan hebben. Zo verkoop je toch nooit wat?

hemi24

Donateur
Blijkbaar gaat het ze nog te gemakkelijk af…! Spijtig dergelijk gedrag, ik zou ook gezegd hebben: stik er maar lekker in!

Fmoon

Forumguru
Ja wel weer echt heel jammer van de ervaring want we hadden er zin in.. voorpret kon beginnen en we wilden alle seinen op groen zetten ook voor de meterkast en laadpaal. Nou goed, nu vrijdag ochtend een afspraak met een bedrijf op een half uurtje rijden. Die regeerde meteen, heb ook gezegd wat er vandaag gebeurd is dus die kunnen zich dan meteen goed zetten bij ons. Nu nog hopen dat er eenzelfde aanbod zullen krijgen, maar dat zou je wel verwachten.

Nu zagen we trouwens in het nieuws dat Kia z’n prijzen zal gaan verlagen! Om te kunnen blijven concurreren tegen de Chinezen. Misschien dat er nog even ingooien vrijdag ;)

Herperduin

Forumguru
Het is teleurstellend maar precies zoals het tegenwoordig vaak gaat. Ze zullen ook genoeg auto’s verkopen. Het is en blijft wel gewoon onfatsoenlijk om iemand te laten wachten en dan ook nog twee keer. Ik zou daar in eerste instantie zelf ook melding van willen maken bij de manager van die verkoper want vind het onbegrijpelijk dat dit kan. Maar dat gevoel van boosheid ebt bij mij altijd wel weer weg…
Ik hoop dat je er met een andere dealer uit gaat komen en anders heeft het niet zo moeten zijn en is hij nog in bezit van een geweldig mooie auto ;)

Fmoon

Forumguru
Ja als je dat spraakbericht hoort…. Dan ga ik daar geen eens moeite voor nemen om te klagen. Zo een bericht vind ik echt al heel bijzonder om te krijgen nadat ik hem erop wijs dat we een halve ton willen komen uitgeven en dat die ons laat wachten en andere voor laat gaan.

leon-cupra

Forumguru
Heb ooit ook nog 6 maanden als Nissan-verkoper gewerkt. Is altijd als verkoper enorm vervelend (zeker als je enige verkoper bent zoals ik was in die tijd) om dan verschillende klanten in de toonzaal te hebben. Van die drie klanten gingen er sowieso 1 of 2 ontevreden zijn omdat ze moesten wachten. Maar wat deze verkoper doet is uiteraard ongezien ... klanten zitten al bij jou. Vraag wat ze willen. Jullie hadden wss onmiddellijk jullie intenties duidelijk gemaakt waardoor hij zeker was van een verkoop. Die andere klanten waren een onzekere koop. Van zijn collega's ook maar dwaas. Hou die andere klanten even bezig. Geef ze een drankje, geef mss een beperkte uitleg en hou ze bezig tot de verkoper klaar is ... Amateurisme ten top dit :nono::nono:

Fmoon

Forumguru
Nou dat dus want hij wist dat er vandaag de koop wilde doorzetten, even nog wat afsnoepen en tekenen. Vorige week Donderdag al besproken dat we dat deze Dinsdag zouden komen doen. Denk dus dat hij dacht “oh die verkoop gaat wel door, dus scoor ik er nog 1 op hetzelfde moment”. Man geeft aan “na 5 minuten draai ik me om en jullie waren weg”. Dat die in z’n kantoor ging zitten, de deur dichtdeed en nog koffie ging halen voor de mensen was die even vergeten + de rest van het tijdsverloop. Haha nou goed, boos niet meer maar wel nog verbaasd.

EdK

Forumguru
Tsja hij had de deur achter jullie op slot moeten draaien dan had je niet weggelopen....

Maar deze manier is niet van de laatste tijd hoor !
Kwam in werkkleding heel toevallig bij de skoda dealer om eens te kijken wat men had aan wagens
Verkoper liep me echt voorbij en deed druk druk druk
Eigenaar zag me en me bedrijfsnaam en kwam op me toe en begon praatje en toen hij door had dat ik serieus aan kijken was toen zaten we gauw met bak koffie aan zijn tafel.
Wel half uur later liep ik met offerte de deur uit en was min of meer al beklonken !
Hoorde eigenaar nog zeggen tegen zijn verkoper dat mensen in werkkleding de beste klanten zijn en dat hij een verkoop had misgelopen.
En dan kom je week later de zaak binnen en verkoper wist niet hoe gauw hij bij me moest zijn, kan ik u helpen ?
Ja kun je de eigenaar Lakeman even roepen ?? :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Hoorde eigenaar nog zeggen tegen zijn verkoper dat mensen in werkkleding de beste klanten zijn
Nog zo een misopvatting. Wat heeft werkkledij nu te maken met al dan niet de beste klanten te zijn. Enigste juiste opvatting is dat elke bezoeker een potentiële klant is, al loopt hij in een pak van 3.000€ of in tweedehands kledij … :arghh:

Fmoon

Forumguru
Of heeft deze man ons geholpen met iets?

Zag per toeval de Subaru E-outback voorbij komen. 381PK 560nm… zelfde afstand, gewicht..

Fmoon

Forumguru
Toch ziet die Subaru er fraaier uit naar mijn idee. Maargoed, denk niet dat hij daar eenzelfde aanbod zal krijgen als bij KIA. Toyota heeft dan wel weer de betere garantie van deze alle.

KIA staat wel op plekje 1 nog.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan