Aangenaam

Xavier

Actief lid
Ik lees nu een drietal weken mee en heb inmiddels bevestiging gekregen dat 'mijn' leaseauto voor 2015 geleverd gaat worden. Het was best een werk om + en - van de verkrijgbare 14%-ers op een rij te zetten. Ik heb nu nog een Prius Wagon, heerlijke ruime auto (concessie 1, want dit krijg ik sowieso niet terug) geheel zwart met zwarte velgen. Het rijtje:
Peugeot 308 station: ik heb niets met Peugeot. Wel een mooie lijn in de auto, maar krap qua beenruimte op de 2e rij en het interieur vind ik niet echt wat. Wel een fijne diesel.
Seat Leon station: niks met Seat, voorkant wel mooi met ledlicht, achterkant beduidend minder, beetje cheap interieur, ongeveer even krap op de 2e rij als de Peugeot.
Volvo v40 d4: niet in gereden, wel een mooie auto en de motor lijkt op papier fantastisch! Echter, te klein om met 2 kids te kamperen.
VW Golf gte: motorisch leuk, wssl niet leverbaar voor 2015, te klein voor gezin.
Mitsubishi Outlander phev: van binnen ruim en best mooi (leer), maar van buiten: ik vind het niets. Tevens geen laadpaal in de buurt en op benzine dus een reeel verbruik.... 1 op 9?
Toyota Auris station: ik vind hem mooi, motorisch vergelijkbaar met wat ik nu heb (automaat is toch wel relaxed) en binnen budget mooi compleet aan te kleden. Achterbank krapper dan alle bovenstaanden en kan max. 350 kilo trekken. Als ik nu toch kan kiezen dan liefst meer (motor mee, sporadisch karretje er achter), ik mis het met de huidige auto wel eens.

Dussssss, Octavia Combi wint, want ruimste en ik houd wel van de strakke lijn! Schakelen is weer even wennen, maar na een proefrit bleek dat het prima schakelt. Motortje valt me ook reuze mee, ik heb nu ook geen stoplichtsprinter. En ik kan altijd op mijn motor stappen. Besteld: Greenline Businessline, zwart (uiteraard), lichtpakket, pluspakket, trekhaak, half leer, kessy, voor de rest ook alles zwart, dus ook de 18" wielen. Op papier lijkt het een mooie combi, praktijk zal het leren.

Waar ik nog enorm over twijfel: Eibach, met name vanwege 18". Ik denk eerst maar eens standaard rijden, daarna mogelijk de op het forum bekende man eens benaderen.

Oh ja, zwarte auto's, dus inmiddels redelijk thuis in het detailen!

Bedankt voor het lezen!
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom, gefeliciteerd met de aanschaf van je O3 en dank voor je intro.
 

Cordoba

Forumguru
Aangenaam om je intro te lezen Xavier, en natuurlijk welkom hier. Maar een Prius wagon is toch niet ruimer dan een O3 combi.
 

Xavier

Actief lid
Puur in liters niet, ik dacht rond de 500 liter en 1750 met alles plat. Echter, 7 zitplaatsen is best wel eens handig (ouders/schoonouders mee, oudste dochter doet aan een teamsport). De beenruimte op de 2 rij zal nagenoeg gelijk zijn, echter wel individueel verstelbare stoelen en leuningen (ik heb niet gezien dat de leunig van de Octavia verstelbaar is). Destijds de Wagon gekozen ter vervanging van een Opel Zafira, dit was de enige 14% die 7 zitplaatsen bood. Verder verafschuwt de een de cvt, ik vind het heerlijk rijden.
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Xavier :thumbsup:

leuke introductie maak je ;)

we zien je wel eens in de detailingsectie van ons forum passeren met tips and tricks zeker? :D
 

Xavier

Actief lid
Bedankt allemaal voor het welkom heten. Het mag van mij snel december worden!

@Joske: het gaat nog veeel te ver om mij kundig te noemen, maar ik kan mijn weg vinden. Ook qua detailing is het zo dat qua produkten een ieder zo zijn voorkeur heeft. Ik vind Rejex (rejex.nl) een fijn middel, gebruikte daarvoor Poorboys) omdat het makkelijk verwerkbaar is. Ik heb nu eenmaal geen beschikking over een garage waar de behandelde auto uren kan curen etc.
Verder is er veel te vinden op carclean.nl en wil je het -gedeeltelijk- uitbesteden dan kan ik stuytsexclusive.nl aanbevelen, bij Delft.
 
Bovenaan Onderaan