Aangenaam

Even voorstellen. Mijn naam is Jasper. Waarschijnlijk in januari 2014 ontvang ik mijn eerste leaseauto. Vrij ongebruikelijk in mijn vakgebied (apotheker), maar des te leuker :-)
Tot nu toe altijd in een tweedehands auto gereden. De ontwikkeling is wel leuk eigenlijk. Begonnen met een Daihatsu Quore uit 1994, daarna een Passat HB uit 1996, dan een golf uit 2000 en nu een BMW 320d touring uit 2002. En straks dus voor het eerst een gloednieuwe Skoda Octavia Combi uit 2013 (of 2014). Ik kan niet wachten.
Moet binnenkort maar eens uitzoeken waar ik de Beemer het beste kan verkopen. Iemand ideeën?
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Jasper, en alvast veel plezier met de O3 toegewenst. Dat zal een kleine shock worden, niet zozeer de overgang van BMW naar Skoda (je hebt tenslotte ook al een Passat uit de VAG-stal gehad), maar een auto die meer dan 10 jaar jonger is, zal een flink verschil in opties, en keuzes uit mogelijke instellingen geven.
 

Blackokkie2

Forumguru
Welkom hier. Je BMW kun je te koop zetten op Marktplaats(kost wel geld), Autoscout(gratis) of een andere autoverkoopsite. Weet je wat je ervoor wilt hebben? Ja, oke. Nee, dan kun je langs wat dealers gaan en vragen wat je ervoor zou krijgen met of zonder inruil, neem daar je ideale prijs van. Is dit bijvoorbeeld(niet jouw prijs maar zomaar een voorbeeld) 3500 euro, dan tel je daar nog wat onderhandelingsruimte bij op en je hebt je vraagprijs.
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom Jasper, sterkte nog even met wachten op de Octavia, welke uitvoering wordt het en met elke opties? Autoscout is een optie om je auto te verkopen, maar let op wie of wat je aan je deur krijgt.... Verkoop aan een handelaar is ook een optie, maar dan zal je er iets minder voor terug krijgen.
 

Blacky

Forumguru
Jasper ook namens mij welkom op het forum en succes met wachten. Leuke configuratie heb je gemaakt. Tzt ook foto's.
 
Dank voor alle leuke berichten.
Uitgangspunt was de 1.4 tsi motor met automaat. Helaas kwam een elegance uitvoering boven het te besteden bedrag. Ik zal voornamelijk de lampen (xenon en LED) als ook het Columbus navigatie gaan missen. Kessy en de parkeerhulp leken me leuk maar niet noodzakelijk. Ach dan maar een gepimpte ambition. Kan overigens niet wachten op het panoramadak. Voelde me als een kind in een snoepwinkel :-)
Weet nog dat ik in de Passat voor het eerst elektrische ramen had....wow haha

Er waren nog duizend andere dingen die ik leuk had gevonden: elektrische achterklep, leren bekleding, elektrische stoelen, sportstoelen etc, etc. Maar je moet ook wat te wensen houden in het leven ;)

Auto zet ik liever niet op marktplaats. Met 250.000km op teller bij een BMW weet ik niet wat er allemaal aan de deur komt. Dan maar liever via een dealer.
 

Blackokkie2

Forumguru
Tja, ik heb mijn vorige auto (Volvo v50) via autoscout aan een Pool verkocht. Op mijn vraag of de 281.000 km op de teller nog een probleem was zei hij: Nee, die draaien we terug naar 160.000 ongeveer.:sterretjes::D:pieker: Heb er 500 meer voor gekregen wat ik maximaal kreeg bij inruil hier in NL.
 

Blacky

Forumguru
Heb ook een bod bij ANWB gevraagd en die lag €1500,- lager dan de garage mij aan de overkant gaf.
 
Bovenaan Onderaan