aandampen koplamp

rickske

Actief lid
Toen ik deze avond van mijn werk thuiskwam zag ik dat mijn rechter koplamp zeer fel aangedampt was terwijl aan de linkerkant alles nog goed was.Het heeft wel zeer hard geregend toen mijn auto op de parking stond,nu is mijn vraag of er nog iemand deze nare ervaring heeft en er iets is tegen te doen? /forum/images/graemlins/mad.gif
 

VEEJAY

Forumguru
Had ik ook 2 weken na aflevering allemaal vocht, is verholpen en daarna geen last meer gehad.
 
Er is niets aan de hand met de koplampen, volgens het boekje heel normaal.
Vocht in de koplampen is een type verschijnsel van kunstofkoplampunits.
 

sunnyboy

Senior Member
Ik weet het nog wel van de BMW E36 types. Was ook kunststof waarachter warme lucht afkoelde en daarna condenseerde.
@ONE HAPPY RIDER Volgens welk boekje?
Met Xenon in ieder geval geen last van. Treedt ook minder warmte op.
 

Arjen

Actief lid
Vocht in de koplampen kan voorkomen door condensatie, maar het mag niet (lang) blijven.

Het is wat Octofreak zegt. Als je het hebt even terug naar de garage.
 

rickske

Actief lid
Oke ik heb naar de garage getelefoneert en die zegden dat dit niet normaal is en ze hebben een andere koplamp besteld die donderdag wordt geplaatst. /forum/images/graemlins/smile.gif
 

octofreak

Actief lid
Tja, teruggaan lijkt me de beste optie, kunststof of niet, nieuw of niet. Zover ik weet mag het niet voorkomen.
Succes.
 

rickske

Actief lid
Deze namiddag is de koplamp vervangen en de dealer vertelde mij dat dit regelmatig voorkwam bij de oct.2 omdat de toeleverancier van de koplampen er soms met de pet naar gooit en hij heeft normaal altijd een linker en rechter lamp op voorraad liggen maar ik was al de 2de deze week met een slechte rechterkoplamp,dus one happy rider en sunnyboy bedankt voor jullie goede raad maar jullie hadden het bij het verkeerde eind.
 

sunnyboy

Senior Member
Zo zie je maar, toch blijven volhouden dat iets niet goed is.
Had ik een keer bij een korte steekas van m'n BMW diesel.
Veel herrie bj een bepaald toerental. Uiteindelijk een inspecteur van BMW Nederland erbij gehaald. En ja hoor, onbalans in de steekas. Dus... toch maar blijven "zeuren". /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Bovenaan Onderaan