hallo,
ik ben zelf ook op zoek geweest en geslaagd :-)
motoren hebben weinig aandachtspunten. Rij met meerdere auto's zodat je weet hoe en 1.8T moet aanvoelen. Ik heb er in 3 gereden waarvan de 1e achteraf niet fatsoenlijk liep.
Motoren zijn geruisloos hoor je niet lopen. De motor moet vanaf de 2000 beginnen te trekken tot +/- 6000. Kijk zeker naar de onderhoudsboekjes. Motoren zijn zeer afhankelijk van goede oliewissel en de juiste olie. De turbo kan geen vervuilde olie verdragen. Kijk als hij meer dan 90.000km of een veelvoud daarvan de distributieriem en spanrol zijn vervangen.
Desnoods dealer bellen die in het instructieboekje staat. Andere aandachtspunten is gewoon alles goed bekijken op eventuele schade of andere gebreken. Mooiste is ook als je en laptop met vagcom hebt zodat je de eventuele storingen kan uitlezen. Voor de clima kan je dit doen door de buitenste 2 knoppen onderop tegelijk in te drukken en vast te houden. Zie voor meer info
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
En rijd zeker over klinkerwegen en of drempels. Rammelt of kraakt het voorin dan is de stabi versleten en moet deze vervangen worden incl rubbers. Kosten plaatje +/- € 135 excl montage. Verder is het goed kijken en veel op gevoel. Hoe is de staat van het leer,pendalen en andere zaken. Til zeker de matten op en bekijk of de vloerbedekking droog is. Lekkage komt wel eens voor. Kijk of de portierlamp reageerd met openen deur. Beide zijden. Doe ook de deuren diverse malen met de sleutel open en dicht en met de sleutel in het portier. Kijk of alle deuren netjes mee gaan met openen en sluiten. indien en van voorstaande niet lekker wil of weigert is er en deurslot aan het overlijden ( kwaaltje golf 4, toledo,octavia).
Verder je ogen goed de kost geven