Aandachtspunten 1.8 Turbo

Antera

Donateur
hallo,

ik ben zelf ook op zoek geweest en geslaagd :-)

motoren hebben weinig aandachtspunten. Rij met meerdere auto's zodat je weet hoe en 1.8T moet aanvoelen. Ik heb er in 3 gereden waarvan de 1e achteraf niet fatsoenlijk liep.
Motoren zijn geruisloos hoor je niet lopen. De motor moet vanaf de 2000 beginnen te trekken tot +/- 6000. Kijk zeker naar de onderhoudsboekjes. Motoren zijn zeer afhankelijk van goede oliewissel en de juiste olie. De turbo kan geen vervuilde olie verdragen. Kijk als hij meer dan 90.000km of een veelvoud daarvan de distributieriem en spanrol zijn vervangen.

Desnoods dealer bellen die in het instructieboekje staat. Andere aandachtspunten is gewoon alles goed bekijken op eventuele schade of andere gebreken. Mooiste is ook als je en laptop met vagcom hebt zodat je de eventuele storingen kan uitlezen. Voor de clima kan je dit doen door de buitenste 2 knoppen onderop tegelijk in te drukken en vast te houden. Zie voor meer info http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

E
n rijd zeker over klinkerwegen en of drempels. Rammelt of kraakt het voorin dan is de stabi versleten en moet deze vervangen worden incl rubbers. Kosten plaatje +/- € 135 excl montage. Verder is het goed kijken en veel op gevoel. Hoe is de staat van het leer,pendalen en andere zaken. Til zeker de matten op en bekijk of de vloerbedekking droog is. Lekkage komt wel eens voor. Kijk of de portierlamp reageerd met openen deur. Beide zijden. Doe ook de deuren diverse malen met de sleutel open en dicht en met de sleutel in het portier. Kijk of alle deuren netjes mee gaan met openen en sluiten. indien en van voorstaande niet lekker wil of weigert is er en deurslot aan het overlijden ( kwaaltje golf 4, toledo,octavia).

Verder je ogen goed de kost geven
 

Hetzer

Forumguru
Ik ben nog steeds op de achtergrond aan het zoek.
Maar moet de distri riem echt al bij de 90K km worden vervangen of pas bij de 180K, ik heb nu een autobedrijf gevonden, die het laatste aangeeft, dus pas vervangen bij de 180k
 

Antera

Donateur
Riem moet vervangen worden bij 90K of dan nog in goede staat controleren om de 15K daarna of om de 5 jaar.

maar neem geen risico geknapte riem is het niet waard. Riem vervangen Is een urendurende klus maar heb het bij mezelf en nog 1 gedaan
 
Ik ben nog steeds op de achtergrond aan het zoek.

Zeker na de meet in Varsseveld is het gaan jeuken weer? Toen je 2 waarvan 1 een echte RS is aan de horizon zag verdwijnen?? :tongue:

Bij mij is de distriebutie vervangen met 134K op de teller, volgens de dealer waar dit gebeurd is had dit bij de 120K moeten gebeuren. Volgens dezelfde dealer kan de riem ook gewoon weer 120K mee, ongeacht de tijdsbestek waarin je dit rijdt. Zal gezien mijn huidige situatie neer komen dat over 5/6 jaar er 120K erbij op de klok staan. Dan zou het weer moeten.
 

Hetzer

Forumguru
Zeker na de meet in Varsseveld is het gaan jeuken weer? Toen je 2 waarvan 1 een echte RS is aan de horizon zag verdwijnen?? :tongue:

Speelt al wat langer ;)
Ik vind de O-1 RS persoonlijk, mooier dan de O-2, is ook redelijk betaalbaar geworden, het is een echte "liefhebber" auto geworden. Ben opzoek naar een HB, liefst in zwart/geel of de WRC uitvoering

@Antera, bedankt voor de link, die rode lijkt wel erg op die van jouw, met de rode klauwen voor en de groene achter ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
@Hetzer

Het is niet de mijne. Daarnaast voor die meer dan 2 ton op de teller zou ik ze lekker laten staan. Die ene die omgebouwd is met audi delen zou ik persoonlijk ook laten staan

Tegen een goed bod is de mijne ook te koop BTW
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
idd en weinig km's en als het goed is echt echte zondags/show auto;)
de kleur tja daar moet je van houden.
in duitsland zijn er iig nog genoeg te vinden en weinig gelopen:jaja:
 

Antera

Donateur
Ik houd het graag bij NL's auto's dan uit het buitenland te halen. Maar my 52 cents.


Wat mij opvalt aan deze:

Aangepaste bumper
Andere uitlaat. RVS? is namelijk getuned (240pk)
Speaker gaten dicht gemaakt/gespoten
Xenon groot pluspunt


Interrieur is superstrak en klopt zeker met de kmstand.


Indien invoeren geen probleem is zeker een auto om voor te gaan. Wil je er een ritje aan maken gaat ik graag mee
 

turboturbo

Forumguru
Wat zijn die drie 'ogen' of gaten links aan de A stijl bij de bestuurderskant, aan de binnenkant? (bij die wagen uit de link van internetboarder)
 
Bovenaan Onderaan