86 pk Fabia combi besteld, twijfel om toch voor de 105 pk te gaan. Spoed!

RefleCs

Forumguru
Ik ervaar met de 105pk geen gaten. Ik hou van een stevig stukje doortrekken en dat kan zeer goed met het 105pk blok. Ervaring met de 86pk variant heb ik niet.

sitechris

Donateur
Jammer dat de 105 pk geen zesbak heeft. De terugval was overigens niet bij stevig doortrekken, maar juist als je voor de 2000 RPM doorschakelt naar nieuwe versnelling (nieuwe rijden). Dan valt de auto echt even dood als je daarna in nieuwe versnelling zit. Denk dat je met de 105 pk dit probleem niet hebt. Met mijn Octi 1.4 TSI heb ik dit probleem ook niet.

FabiaTsi

Senior Member
Op de duitse Autobahn heb ik niet het gevoel ook maar iets te korte komen. 190 km/h, op de TomTom, is makkelijk haalbaar.
Voor de aanschaf uiteraard met beide versies, 86 en 105 pk, een proefrit gemaakt. Ik voelde weinig verschil. 105 pk is wat veller bij het optrekken.
Toch gekozen voor de 86 pk vanwege prijs en mogelijke versnelde (voor)bandenslijtage bij de 105 pk...

190 km/h op GPS? Dat is 13 km/h sneller dan de fabrieksopgave. Bergaf en windmee zeker? Ik heb een fabia combi 1.2 tsi 105 pk en haal 192 op GPS. In Duitsland bergaf wel al eens 209 op GPS gehaald.

Verder zal je die met die 10nm en 15 pk extra niet echt last hebben van versnelde bandenslijtage. Het is geen RS ;) Veel hangt gewoon af van jij rechtervoet.

RefleCs

Forumguru
Hmm vlakke weg in duitsland met wind schuin van voren op de neus (beste wind was ook niet zo'n verstandige actie :tongue:) met de 105pk versie 213 op de GPS! Ow de auto lag afgeladen vol met vakantiemeuk en 4 personen erin!

Pollewop

Forumguru
190 km/h op GPS? Dat is 13 km/h sneller dan de fabrieksopgave. Bergaf en windmee zeker?

"bergaf en windmee zeker ?" Nee hoor, echt niet... Gewoon rustig weer in de buurt van Baden-Baden, dus ook geen bergaf... Wellicht heb ik een nogal "sportief" afgestelde Fabia...:xyxthumbs:

PS : Het is komt geregeld voor dat een motor meer vermogen heeft dan het nominale vermogen... Ik denk dat ik gewoon mazzel heb...:worshippy:

Bovenaan Onderaan