7 polig trekhaak aansluiten fuse box

Jorgen1

Nieuw lid
Hoi, in het schema van olifantentrekhaken. Nl staat dat ik achteraan mn zekeringenkastje de dikke rode kabel moet aansluiten, heeft er iemand enig idee hoe ik er geraak, volledig zekeringspaneel uitbouwen? Afzekeren doe ik met 20A op klem 48...alvast bedankt
 

brepus13

Forumguru
Voor het aansluiten van nieuwe zekeringen maak je het de zekering kast los en sluit je eea aan via de achterkant. Via het zijpaneel kom je er bij.

kijk vooral even op youtube daar staan wel filmpjes hoe het los moet.

er van uitgaande dat je zelf een trekhaak gaat installeren: zorg dat je een goede kabelset neemt die goed samenwerkt met je canbus. Zorg ook dat de trekhaak aangemeld/gecodeerd wordt bij de juiste modules van je auto.

Het installeren is opzich prima te doen maar is wel meer dan alleen een plus kabel trekken :-)
 

Jorgen1

Nieuw lid
Alles is geinstalleerd volgens plan, getest en werkt, nu komen er communicatie fouten op en garage beweerd dat zij dat niet kunnen verhelpen, het is een poolse trekhaak, ik kan helemaal geen pools om te vragen hoe ik die problemen oplos... Iemand een idee??
 

hemi24

Forumguru
VCDS.pl?

Je auto moet even aan de testkast, of via VCDS of OBD11 even van de juiste codering worden voorzien.
Watvoor beunhaas is die garagist van jouw?!?
 

brepus13

Forumguru
Niet elke garage heeft de beschikking over vcds denk ik zo… zoek iemand die kan coderen en controleren of alles goed is aangesloten. Het feit dat de trekhaak elektra werkt wil niet zeggen dat alles met je auto goed is aangesloten.
 

EdK

Forumguru
Tsja als je ff in de meet en greet je had voorgesteld hadden we geweten in welke regio je woont.
En je bv naar @Antera kunnen verwijzen, die kan coderen en als er toch onverhoeds fouten in bedrading zitten deze meteen verhelpen !
En dan ook nog eens voor betaalbare prijzen.......:koffie:
 

Tees

Donateur
Een Poolse trekhaak, is dat zoiets als een Poolse landdag? : pieker:

Maar idd, aanmelden in de ECU is het antwoord, hadden we je ook wel vooraf kunnen melden dat dit ging gebeuren als je dat niet doet. De moderne auto's zijn rijdende computers, tis al lang niet meer zo simpel als even wat aansluiten en klaar.
 
Bovenaan Onderaan