5 getalletjes op de teller: 10.000km

J126R

Lid
Vanaf vandaag heeft onze Superb 5 getalletjes op de teller, zijn eerste 10000km heeft hij afgelegd in ongeveer 6 maand. Hiervan wil ik dan ook gebruik maken om mijn ervaringen, die ik tot nu toe heb, hier te delen.

Tot op de dag van vandaag nog altijd geen spijt gehad van onze aankoop, integendeel, zelfs een rit naar het werk word ineens leuk. Rijden in de Superb is echt genieten, hij heeft alles wat ik van een auto verwacht, hij is ruim, zuinig, functioneel en iedere dag als ik hem op de oprit zie staan denk ik: man wat een dikke bak :). Ik ben dan ook heel trots om een Skoda rijder te zijn, ik herinner me nog een zinnetje uit een filmpje dat ik zag op youtube voor ik de auto gin bestellen: “this isn’t the poor-man's luxury car, it’s the smart man’s” en dit klopt 100%, prijs/kwaliteit is dit volgens mij de beste auto op de markt (maar dat is iets persoonlijks).
Het verschil met onze tweede auto, een VW polo 1.9TDI is dan ook zoals verwacht onbeschrijfelijk. Vooral de xenon verlichting is iets wat ik nooit meer zou willen missen, er gaat een heel nieuwe wereld open wanneer het donker wordt. Waar ik ook vol lof over ben is het panoramische dak, gewoon zalig om bij mooi weer dit open te zetten, het heeft ook een ruimtelijk effect door het natuurlijk daglicht. De achterbank is nog maar beperkt gebruikt maar dit zal wel veranderen als de kindjes beginnen komen…ben nieuwsgierig of de Superb kindvriendelijk genoeg is voor mij. Ik zie mijn zussen genoeg sukkelen om al hun bagage in hun auto te krijgen…stiekem hoop ik hier geen last mee te hebben :rolleyes: maar dat laat ik bij een volgende post misschien wel weten. De keren dat de achterbank wel gebruikt werd kan ik samenvatten met 1 quote “Wat een ruimte!!” en ja inderdaad wat een ruimte. Over het verbruik ga ik kort zijn: +/-6L/100km , dat zegt genoeg denk ik. De functionaliteit kan ik weergeven met 1 voorbeeld, de rolafdichting in de kofferbak. Simpel, doeltreffend maar functioneel mechanisme. Een vriend van mij rijd met een Volvo V50 en krijgt zowat het sch**t van hun afdichting ;).

Als ik nu echt nadenk over wat ik nu mis in de Superb of wat beter kan volgens mij, kan ik trots zeggen: NIETS :yeah:
Verder wil ik nog even kwijt dat ik blij ben lid te zijn van dit forum, de kennis en het inzicht dat ik hier kan vinden is gewoonweg geweldig, iedereen bedankt!
 
Het is een prachtige wagen de ruimte op de zitbank de koffer ....enz ben er zeker van dat u hier nog veel jaren plezier gaat aan beleven op naar de 100000km :)
 

Cordoba

Forumguru
Leuk om zo'n enthousiaste reactie te lezen.

En wat het volgende betreft:
Als ik nu echt nadenk over wat ik nu mis in de Superb of wat beter kan volgens mij, kan ik trots zeggen: NIETS

Ik ben ervan overtuigd dat er op een gegeven moment toch dingen verbeterd gaan worden, ook al denk je nu dat het niet mogelijk is. :)
 

Noord26

Forumguru
Beter, oh jawel dat weet ik nu al.. Maar alles is gewoon zeer goed. Neem bijvoorbeeld het onderstel. Als ik dat tegenover een Mercedes (E-klasse) zet dan merk je gewoon dat er heel veel mensen heel veel tijd daarin hebben gestoken om tot een perfecte harmonie te komen. In de SuperB dringen sommige hobbels net even te ver door wat afbreuk doet aan de (bijna) perfectie. Kwaliteit van binnen is verder ook zeer goed, maar kan nog niet tippen aan Mercedes (om maar weer datzelfde merk te nemen) afwerking hoor.

Maar goed daar betaal je ook duidelijk meer voor. ;)
 

sitechris

Donateur
De perfecte auto bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Het kan namelijk altijd beter. Ga maar eens in een VW Golf van 1992 en eentje van nu rijden. De huidige Golf is beter, sneller, ruimer, zuiniger, luxer, mooier afgewerkt, comfortabeler, veiliger etc etc. Dit gaat ook voor komende generaties van de Superb tellen. En alhoewel de Superb een fantastische auto is, heeft hij zeker ook minpuntjes. Maar ook dat laatste geldt voor alle auto's ;)
 

rickvandevelde

Senior Member
Ik rijdt nu 1.5 maand een Superb en ben zeer tevreden echter de auto is niet perfect.
Onderstel zou beter kunnen bij filtering korte hobbels.
Spiegelverwarming zou eigenlijk aan moeten gaan bij achterruitverwarming.
Zijwindgevoeligheid.
Diefstalgevoeligheid columbus en amundsen
Vorm middenconsole ivm steun been/knie.
Zo wat kleinigheidjes die naar mijn mening beter zouden kunnen, echter die wegen niet op tegen alle positieve punten van de auto.
 

J126R

Lid
Ik denk dat mijn post verkeerd geïnterpreteerd wordt. Eerst en vooral zeg ik nergens dat de auto perfect is...daarnaast vermeld ik dat onze tweede auto (en dus voor de Superb mijn eerst auto was) een vw polo is, dan kan je natuurlijk wel mijn enthousiasme begrijpen. Verder zou ik zeggen, lees deze zin nog eens goed: "en dit klopt 100%, prijs/kwaliteit is dit volgens mij de beste auto op de markt (maar dat is iets persoonlijks)." Natuurlijk weet ik dat er betere auto's zijn maar ik ben toch content van onze Superb...
 

Noord26

Forumguru
Prijs/kwaliteit is het een zeer sterke auto, zeker weten! Maar voor iedereen is het eisenpakket anders en zal daarom prijs/kwaliteit er anders uit zien. :xyxthumbs:
 
Bovenaan Onderaan