3M's Di-Noc

Pendragon

Forumguru
Ik vroeg me af of iemand op het forum hier ervaring mee heeft en dan gaat het mij vooral om de dashbord/deur sierlijsten (of hoe je die ook noemt. Hier 2 voorbeelden. Ik zou dat ook wel willen doen ipv de minder mooie lichtgrijze paneeltjes. Of kun je deze zo compleet kopen? Ik kan het niet vinden namelijk. GOAL-Pads-005.jpg GOAL-Pads-004.jpg
 

CDK

Forumguru
die zijn gewrapt met 3M folie neem ik aan?

edit: uhh ja dus.... na googlen van je topic title :)

geen ervaring mee, maar het kan wel mooi zijn!
 

Pendragon

Forumguru
Uiteraard, zie titel :-) Maar als ze ook zo te krijgen zijn vind ik het ook goed. Het wrappen zal wel een hele klus zijn lijkt me.
 

CDK

Forumguru
dat schijnt vrij eenvoudig te zijn heb ik me wel eens laten influisteren
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet van iemand die het zelf bij de spiegelkappen van zijn auto heeft gedaan, maar dat was een aardig probleem, door de bolling in 2 richtingen, was dit niet met 1 stuk folie te doen, maar moesten er 2 stukken folie per spiegelkap gebruikt worden, en was het lastig om alles strak te krijgen. Voor de redelijk rechte/vlakke strips moet het niet zo'n probleem zijn, maar wel gewoon alle tijd voor nemen, en de boel demonteren.
 

Cordoba

Forumguru
Ik kwam toevallig nog foto's tegen van iemand die zelf lelijk geworden deurgrepen van een Seat Ibiza heeft gewrapt:
9006991687_61d7bf899a_b.jpg
9006993453_cc3b4a95e6_b.jpg


Volgens de eigenaar, niet 100% strak, maar op foto ziet het er wel goed uit, en een strip moet makkelijker zijn.
 

djmshell

Senior Member
Ik heb het nodige al gewrapt op de faab.. spul werkt er makkelijk alleen spiegelkap was idd niet in 1 stuk te doen...
 

Pendragon

Forumguru
Bedankt voor de foto's Cordoba! @djmshell, waar heb jij de 'folie' besteld? En bestel je dan gewoon een paar meter ofzo en die knip je, of neem je voor elk stuk wat je doet een apart vel? En nog een foto van het resultaat is natuurlijk altijd welkom :D
 

Sparkie

Forumguru
Ik vind de zilver/chromen accenten meer hebben dan mat gewrapt, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Succes met het project.
 

Baphi

Forumguru
Ik heb bij mijn vorige auto (E46 s-serie) alle interieurpanelen gewrapped met 3M-diNoc folie. Wrappen ging erg goed, als je maar een goeie föhn gebruikt en rustig de tijd neemt.
Ik had het in de winter gedaan en toen het warmer werd ontstonden er bubbeltjes. Tip om voor kritische oppervlakken een speciale 3m primer te gebruiken!

Ik heb de folie hier besteld (eerst een sample (A4-tje), later rol van voldoende lengte), goeie site waar je goed geholpen wordt met adviezen via mail!
 

Fobia

Nieuw lid
Mooi inderdaad. ik had ook de dashboard van mijn vorige auto zelf carbon look gewrapped.het belangrijkste ding is een Goeie fohn te hebben. dat kan jij +-25 eu in bouwmarktten vinden. en de carbon folie kan jij bij http://www.budgetautostickers.nl vinden.
 

Baphi

Forumguru
Let wel op dat er best wel kwaliteitsverschil is in folies... 3M is marktleider en maakt zeer sterke en flexibele folies.
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen andere goede folies te koop zijn ;)
 

Pendragon

Forumguru
@Baphi, ja dat heb ik ook al wel gezien dat er een hoop verschil is. 3M is duidelijk de goede keus, dus daar ga ik ook op letten bij mijn bestelling.
 

WrapfolieVOF

Nieuw lid
Het viel mij de laatste dagen op dat er via dit topic bezoekers naar onze website gestuurd worden (wrapfolie.nl). Wij zijn helemaal into de wrap folie en kunnen u/jullie bij deze dan ook adviseren.

Gaat u voor A merk dan betaalt u gewoonweg 2.5 keer zoveel maar dan heeft u wel A merk. Er bestaat een stabiele concurrent (stickerland.nl) met 3M di-noc en zij vragen 88 euro per meter. Wij bieden de 3M di-noc zelf aan voor 75 euro per meter en nu komt het pluspunt: wij verkopen per 10cm (10x122cm). Vooral bij kleine stukjes scheelt het al snel geld (bij 50x122 is het bij ons 26 euro voordeliger). Neem dan even contact op via de onze website - of bel 055 750 17 97 - dat u echt de 3M di-noc wilt en dan vertellen wij waar u die goedkoper kunt bestellen. Ik probeer hier natuurlijk zo min mogelijk reclame te maken, spam krijgen we al genoeg..

Onze zelfklevende 3D carbon folie HQ komt qua uiterlijk 98% overeen met de 3M di-noc, maar is 2.5x zo goedkoop. Uiteraard ook dezelfde eigenschappen zoals luchtkanalen, vorm- rekbaar et cetera. Anders konden wij de deuren natuurlijk sluiten maar draaien al 2 jaar positief mee. We hebben al honderden meters HQ verkocht en dat is gewoon een top folie.

En om heel eerlijk te zijn vind ik de di-noc op grote vlakken (motorkap et cetera) moeilijker plakken dan onze eigen HQ, heb dan ook nog geen interieurdelen met de di-noc moeten plakken. Maar ik vind dat de di-noc zich te erg vast zuigt aan de motorkap (kleefkracht is TE) en trek het dan maar eens los als het dubbel ligt of je een foutje gemaakt hebt en de lak ouder dan 3 jaar is.. Maar een motorkap is natuurlijk anders dan interieurdelen.. True!

Mocht u in de buurt wonen/zijn; u bent altijd vrij om vrijblijvend langs te komen in Apeldoorn (Veenweg 43K); ook al is het maar voor een bakje koffie en advies.

055 750 17 97

Wrapfolie VOF
 

djmshell

Senior Member
Op verzoek mijn foli besteld bij carbonfoliekopen. Nl stuk voordeliger en ik zien tot op heden geen verschil met 3m variant.

Fotos moet ik eerst ff verkleinen. Zijn te groot voor bijlagen.
 
Bovenaan Onderaan