3e zonneklep?

Thielkinga

Nieuw lid
Bij m'n Octavia is over de binnenspiegel en grote binnenspiegel geplaatst met achter-uit-rij-camera functie. Bij vorige auto's (Golfjes, Passat's) zat er boven de binnenspiegel een soort van mini zonneklepje. Bij mijn Octavia ontbreekt deze. Gebruikt voor kabeldoorvoer. Zit zo'n klepje ook standaard in een Octavia I ?
 

Cordoba

Forumguru
Bij mijn weten zitten die klepjes in geen enkele Skoda (of ik moet me lelijk vergissen).
Wat ik pas wel tegenkwam op de webshop van Superskoda: een extra binnenspiegel bovenop de standaardspiegel. Deze extra spiegel is bedoeld voor ouders om de kinderen op de achterbank in de gaten te houden. Linkje naar de versie voor de O2.

CHLD-INMR-BEI.jpg
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
In mijn laattste dienst-O2C van 10-2007 zat ook zo'n klepje. Best handige oplossing, maar nu heb ik daar zo'n donker gespikkeld semidoorzichtig gedeelte. Werkt zeker zo goed en het voordeel is dst je er nooit aanhoeft te komen...
 

TurboBooster

Forumguru
In de O1, in ieder geval de elegance uitvoering, zat er boven de spiegel een 3e zonneklepje.
Er is dus vast wel een mogelijkheid om nog aan zo'n klepje te komen.
 

Thielkinga

Nieuw lid
Als je hem naar beneden klapt, dan vult ie zo ongeveer de ruimte tussen binnenspiegel en hemel zodat de zon daar niet tussendoor kan schijnen? Zo ken ik hem in ieder geval uit mijn VW's.

Het is inderdaad een Elegance. Dealer zou het moeten kunnen leveren?
 

Octavia1.6i

Forumguru
Als je hem naar beneden klapt, dan vult ie zo ongeveer de ruimte tussen binnenspiegel en hemel zodat de zon daar niet tussendoor kan schijnen? Zo ken ik hem in ieder geval uit mijn VW's.

Het is inderdaad een Elegance. Dealer zou het moeten kunnen leveren?

Dat ja. Of de dealer die kan leveren geen idee. Dan heb je een bestelnummer nodig, moet je misschien @Joske even vragen.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCT...LD-MIRROR-original-Skoda-Autoas-product-BLACK

Dat is een spiegel voor in de O1, maar die plak je vast en is dus niet inklapbaar.

Of je moet even op de sloop gaan zoeken.
 

Joske

Forumguru
jullie bedoelen zoiets waarschijnlijk:

1U0858555A

ik heb het trouwens ook moeten Googelen, ik kende het namelijk niet :)

31809840174_large.jpg


wel meerdere artikelnummers beschikbaar, ook meerdere kleuren beschikbaar. Parelgrijs, lichtbeige en onyx :)
Kost 6 euro bij de plaatselijke stealer.
 
Bovenaan Onderaan