3e remlicht defect?

RaW_25

Nieuw lid
Hallo.
Vorige maand vielen er een paar ledjes uit van het derde remlicht (Octavia IV - NX Kombi) ) en inmiddels is de hele strip 'donker'.
Iemand ervaring hiermee? Is het mogelijk een (zwevende) zekering of moet ik de hele strip (laten) vervangen?
Vermoed dat dan de bekleding uit de (elektrisch te openen) achterklep moet. Voor de vorige modellen vind ik daar wel tekeningen van en instructies over. Voor de O IV alleen (nog) niet. Iemand een linkje of een tip?
Thnx

Tees

Donateur
Je moet de hele unit vervangen, artikelnummer 1Z5945097A (PR-nummer K8B + 4KC) of -B (K8B + 4KF) of 5E7945097 (K8D). Zit zo te zien aan de exploded view met 2 schroefjes vanaf de buitenkant vast en dan aan de linkerkant een stekkertje. Zou zo'n €100 nieuw moeten kosten (origineel bij de dealer).

Ik heb dit enige tijd geleden zelf gedaan en een (volgens mij) redelijk duidelijk verhaal op Briskoda geplaatst, in een topic dat ik toen zelf gebruikt heb om 't uit te vogelen. Als je 'm niet gevonden krijgt, laat het dan even weten.
Als de auto nog in de garantie valt, laat het dan absoluut door de dealer doen, echt een makkelijk klusje is het niet. Oorzaak zit 'm overigens vaak in vocht in het remlicht, zou met een revisie van het licht zelf verholpen moeten zijn.

RaW_25

Nieuw lid
@TMobile Heb je post gevonden. Duidelijk verhaal! Dank.
Samen met de reactie van @Tees ga ik maar een afspraak bij de lokale dealer. :unsure:
Dank!!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Zal je geen ongelijk geven, zeker niet als het in de garantie is.
Onderdeel zelf is 80-100 euro, echter zal arbeid (zeker bij een VAG-dealer) een stukkie meer zijn. Als je een offerte hebt ben ik eigenlijk wel benieuwd :giggle:

Bovenaan Onderaan