3de zitrij verwijderen

Beste,

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de 3de zitrij in een Skoda Kodiaq I 7-zit?

Mechanisch lijkt met dit niet zo moeilijk. Ik merk echter dat er ook wat stekkers/sensoren verbonden zijn met de gordels en zitvlakken van de zetels. Iemand ervaring in? Ik vind wel wat info op een Engels Forum, maar geen concrete antwoorden.

Wat als ik errors krijg in de software? Kan ik deze eenvoudig resetten/negeren?

alvast bedankt!
Rogier

(PS: ik merk dat er een gelijkaardige vraag in Kodiaq II forum gesteld werd)

Beste,

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de 3de zitrij in een Skoda Kodiaq I 7-zit?
....
Moest ik er iemand mee kunnen verder helpen; én in opvolging van mijn eigen vraag: de 3de zitrij is dus vrij eenvoudig te verwijderen:

1) Trek de 3de zitrij omhoog.
1755024681510.png
De zetel blijft ahv. 2 pompjes omhoog staan.

2) Maak de stekkers van de zitkussen los. (Die van de gordels hoef je niet los te maken; die zijn niet aan de zetel bevestigd.)
Is wel wat prutsen, want je kan er niet zo goed bij/Kan niet goed zien waar je moet drukken om de stekkers los te maken, maar het lukt wel.

3) Trek aan weerszijden de pompjes naar het midden. Let op: Als je ze lostrekt, valt de zetel ook weer naar beneden.
1755024836696.png

4) Haal 2 plastic beschermkapjes weg. Hier zie je langs voorzijde (kant van de 2de zitrij) een torx bout. (Deze hebben een groot formaat, wat je meestal niet standaard in je bitset hebt liggen. Maar een grote inbussleutel past er ook in. De bouten zijn niet hard aangedraaid. Makkelijk met de hand los te maken) Vervolgens kan je aan weerszijde een metalen beugeltje verwijderen en is de 3de zitrij gedemonteerd!
1755025252401.png

De 3de zitrij is vrij zwaar. Ik heb m alleen verwijderd, maar een 2de paar handen is aangewezen.

voila, succes!

Bovenaan Onderaan