Mijn inschatting is dat dat wel meevalt. ABS is een een electronisch gestuurd systeem, wat vooral op basis van de ABS-sensoren in elk wiel handelt. De maximale remvertraging is in elke situatie anders (droog, nat, sneeuw, ijs, etc), dus ik denk dat het systeem zo hard remt als mogelijk is met behoud van rollende wielen. Het systeem checkt dit meerdere keren per seconde, dus het weet veel sneller dan een mens wat mogelijk is. Als deze redenatie klopt, dan zou het voor de werking van t ABS systeem niet uit moeten maken.
Je kan nog controleren of de onderdeelnummers van de remcilinder en de ABS pomp (en misschien nog een paar andere onderdelen?) in een RS hetzelfde zijn als in een normale S2. Als die anders is, zou dat nog een optie kunnen zijn.
Ik ben even voor je gaan zoeken: er zijn 3 typen ABS pomp met regeleenheid, PR-nummers UG0, UG1 en 1X1 (en per PR-code verschillende versies). UG0 is zonder Hill start Assist, UG1 met, en 1X1 4WD. Dus het lijkt er sterk op dat er geen onderscheid in ABS pomp is per motor. Voor de hoofdremcilinder is er zelfs maar 1 type.