3008 hybride..

Bakkertje

Forumguru
Onderstaande zal jullie vast niet ontgaan zijn:
http://www.groenopweg.nl/autonieuws/16106/Prijs-en-introductiemodel-Peugeot-3008-Hybrid4

Wat je overal leest is dat de 508 en 5008 van Peugeot voorbereid zijn op dezelfde techniek. De 508 lijkt mij ook nog wel in staat om onder de 95 gram grens te duiken. Dan heb je dus een auto met 200 pk en 14% bijtelling! :shocked:

De prijs van de 3008 zal er wel voor zorgen dat ie niet te gek veel op de weg zal verschijnen. Als Peugeot het voor elkaar krijgt om die laatste paar grammen eraf te krijgen in bijvoorbeeld een 508 dan ben ik bang dat er veel leeuwen op de Nederlandse wegen te zien zullen zijn. Ik zie in ieder geval liever een 508 rijden dan een prius/insight/civic of ander boomknuffel model..
 

Darkside

Forumguru
Tja. Geen mooie auto. Wel mooie techniek. Waarom niet die 163pk wat terugschroeven naar 140pk bv en dan op 94gr co2 uitstoot komen. Ik bedoel met een prijs van 48.000 en maar 14% bijtelling betaal je dan maar slecht 235 per maand voor de auto (als je niet boven je lease budget uitkomt). Mijn 02 betaal ik 35,- meer voor.
En idd als de leeuw straks met een 508 komt die in de 14% categorie valt. Dan wil ik wel weer dieselen hoor.
 

MarcoO2

Forumguru
200Pk, 500Nm...? Ik ben om... o nee, bijna! Ik wacht inderdaad wel op de 508-uitvoering! Die is namelijk wél mooi, geheel in tegenstelling tot de 3008...
 

___JC___

Forumguru
Goed nieuws, niet alleen voor Peugeot, want dat zou betekenen dat andere fabricanten zoiets ook snel gaan leveren. Met 200pk wil ik best in een hybride gaan rijden.
 

sitechris

Donateur
Is idd wel aantrekkelijk, 200 pk en 500 nm. Alleen prijs is wel hoog, 48k. En de 3008 is niet mijn ding.
 

MarcoO2

Forumguru
Maar zou je de 508 in die uitvoering wel doen, Chris? Mits er fatsoenlijke stoelen in zitten dan... da's iets waar ik nogal bang voor ben namelijk!
 
E

Ex-lid 2926

Wat een prijs! Door de bijtelling alleen voor leaserijders interessant. Ik heb het niet kunnen lezen in het artikel, maar mag deze hybride wel een (fatsoenlijke) aanhanger trekken?
 

van_der_P

Senior Member
Hopelijk is de kwaliteit ook goed van de Peugeot. Want vroeger vond ik dat maar niets, daarom ben ik Skoda gaan rijden. Dat rammelt niet, dat kraakt niet, de portieren liggen mooi in een lijn met de rest van de auto, dat kon ik van die Peu niet zeggen.
 

sitechris

Donateur
Weet niet of ik hem in 508 wel zou waarderen. Ik ben niet zo'n Peugeot fan en 200 pk in een zware auto vind ik ook niet ideaal. Denk dat de BMW 320D EDE uiteindelijk gewoon sneller is.
 

hemi24

Forumguru
Waarom kan dit niet gewoon met een 1.6HDI?!? 150pk wordt toch ook al wat?!?
Of is het model dusdanig zwaar dat het dan toch wel een beetje tegen valt?
 

___JC___

Forumguru
Zodra de gevestigde merken met 14% bijtelling modellen komen die ook nog eens goed van zn plaats komen trekt de overheid de stekker uit de regeling. Mark my words.
Wat dat betreft kan het me dus niet snel genoeg gaan met de hybride ontwikkelingen.
 

Bakkertje

Forumguru
@JC, ik ben inderdaad bang dat je gelijk hebt. Zodra de cashflow minder wordt zal de overheid de regeling wel weer aanpassen..
Van de andere kant als de auto's maar duur genoeg zijn blijft de regering nagenoeg evenveel geld binnen krijgen..
 

Kirsten

Senior Member
Ik meld me ook weer eens op het forum, al ben ik geheel tegen alle regels in geen skodarijder meer, maar dit draadje vind ik wel interessant. Ik heb namelijk deze week ook een hybride auto gereden en gelijk besteld. De Lexus CT200, heren het loont echt de moeite om even in die auto te gaan rijden. Het is een mooie comfortabele wagen.
 

hemi24

Forumguru
Heb toevallig de vorige week even gekeken, en was heel erg positief, totdat ik de ruimte vanaf de voorstoelen bekeek...
Ik ben de ruimte van een O2 Combi gewoon en dan is een dergelijke auto en seieuze No-Go voor een jong gezin... Helaas!

Wanneer mag je gaan rijden met je nieuwe aanwinst?
 

Fabia

† In Memoriam
Ik meld me ook weer eens op het forum, al ben ik geheel tegen alle regels in geen skodarijder meer, maar dit draadje vind ik wel interessant. Ik heb namelijk deze week ook een hybride auto gereden en gelijk besteld. De Lexus CT200, heren het loont echt de moeite om even in die auto te gaan rijden. Het is een mooie comfortabele wagen.

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Die Lexus gaat echt een verkoophit worden. En wanneer heb je 'm?
 

Kirsten

Senior Member
Voor een gezin is het inderdaad niets, maar we zijn maar met zijn tweetjes dus hebben we de ruimte niet nodig. Normale levertijd is 4 maanden, maar de aardige verkoper heeft ervoor gezorgd dat ik hem met 6 a 7 weken al heb! Hij staat namelijk al op de boot en is gisteren door het Panamakanaal gegaan.
 

cvegreen

Forumguru
@ Kirsten , als iedereen die geen skoda heeft hier niet meer mocht komen , stond ik op de eerste rij . Ik ben moderator en heb GEEN auto , dus dat gaat niet op he. Ben wel blij dat je hier nog steeds komt , zelfs met een lexus ben je hier verder welkom hoor . Mijn schoonvader rijd ook een lexus en dat is een heel mooie en erg luxe auto . ik zou zijn auto niet moeten hebben omdat hij te nerveus reageert op het gas (IS220D). Ik wens je dus heel veel plezier met je lexus binnen een weekje of 6 à 7. Zou je dan van je aanwinst ook eens een paar leuke foto's hier kunnen posten ? Altijd leuk toch ? Ik denk dat de meesten hier naast skoda liefhebber ook wel gewoon autoliefhebber in het algemeen zijn .( Alle , ik ben naast skoda liefhebber toch autoliefhebber in het algemeen ook hoor)
 

Bakkertje

Forumguru
In ons lease reglement staat dat je enkel op gas of diesel mag rijden. Hybrides (op basis van benzine in ieder geval) zijn uit den boze. Met de Peugeot hybrides komt er een desel hybride en dan wordt het weer wel interessant (mits het spul in de 14% bijtelling valt en dat doet de 3008 net niet..)

Ik heb eens achter het stuur mogen kruipen van een Civic hybride en vond het echt ontzettend teleurstellend. De automaat hield de benzine motor op het maximum koppel wat voor de 1.3 (zeg maag rustig 1 punt nie) betekende dat ie constant op 4500 toeren aan het janken was. Wat een drama was dat zeg, nee doe mij maar een diesel of een benzine voorzien van turbo (TSI of iets dergeljks).
 
Bovenaan Onderaan