3 zones climatronic, geen opbergvak middenconsole meer?

elsinga

Forumguru
Hallo allemaal,

ik rij nu een O3 uit 2015 en met 60k/j gaat het hard en moet ik over een jaar alweer een nieuwe leaseauto uitzoeken. ;) Nu kijk ik naar de S3 2.0TDI 110kW combi in Style Business uitvoering.

In de prijslijst lees ik echter iets waar ik niet echt iets bij kan voorstellen: "Middenarmsteun vóór met opbergruimte en informatiedisplay (vervalt bij 3 zone airconditioning)" (op de Ambition BL). Nu heeft de Style BL 3-zone AC, en vervalt dit dus. Maar wat hou je dan over?

In de Style BL heb je:
- helemaal geen opbergvakje meer
- een standaard opbergvakje zonder infodisplay
- iets anders...

Wie weet het?

elsinga

Forumguru
Okay, dus je hebt nog wel het (gekoelde, begreep ik) opbergvak, maar alleen het infodisplay wordt vervangen door de bediening van de 3e zone? Kijk, dat is niet verkeerd. :)

Dank voor de snelle reactie!

Connexie

Forumguru
In mijn Style Businessline zit inderdaad een gekoeld vak onder de armsteun. Aangezien de armsteun echter niet gesloten is bij dagelijks gebruik (staat op ellebooghoogte om de armsteun te kunnen gebruiken als bedoeld), heeft de koeling niet erg veel zin m.i..
Koelen kan echter ook het dashboardkastje, die heeft ook een koelvoorziening die open/dicht gedraaid kan worden.
Geen van beiden kan echter op tegen een koelbox, als je iets echt koel wilt houden.

elsinga

Forumguru
in mijn O3 zit ook een opbergvak onder de armsteun (niet gekoeld), maar daar heb ik de steun gewoon op de standaard hoogte. Kan volgens mij ook niet anders, ik kan 'm alleen extra naar voren doen en dan is het vakje nog dicht. Denk ik. Straks maar even kijken dus. ;)

En uiteraard is een koelbox beter, maar zo vaak heb ik die behoefte niet.

robvv

Senior Member
Nooit geweten dat mijn kinderen dit achterin zien.
Ik vermoed, dat de 3AC wel exclusief de achterbankverwarming is (en dus de knopjes daarvoor).

elsinga

Forumguru
Ah, de armsteun is duidelijk anders dan in mijn O3. Die schuif alleen naar voren, maar blijft dan het opbergvak wel afsluiten. Deze lijkt open te staan als de armsteun horizontaal ligt.

Dank voor de foto's!

Rallye

Forumguru
Zijn er meerdere versies van de armsteun? Een versie die wel en een versie die niet omhaag kan? Nooit geweten.

Bakkertje

Forumguru
volgens mij niet @Rallye, je zou anders ook nooit in het opbergvak kunnen komen wat onder de steun zit ;)

In mij O2 was de armsteun ook gewoon verstelbaar overigens, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit in de O3 niet zo zou zijn ..?

Middag

Forumguru
Tijdens lange ritten wordt een blikje toch echt wel koud in de armsteun.. ook al staat deze een stukje omhoog. Ik ben er tevreden van.

Bovenaan Onderaan