3 kinderen op de achterbank Octavia 3

Tomvanl

Nieuw lid
Goedemiddag,

na lang gezocht en nagevraagd te hebben zonder oplossing heb ik maar besloten me aan te melden op dit forum.
Hopelijk kan 1 van jullie me uit de brand helpen :giggle:.

Ik heb sinds 2 maanden drie kinderen en deze wil ik idealiter op de achterbank kwijt kunnen.
Helaas is dit nog niet gelukt.
Die van vijf jaar zit op een stoelverhoger
Die van 3 jaar zit in een maxicosi autostoeltje
De baby in een maxicosi (kan zowel met of zonder isofix)

Bovenstaande past net niet.. mijn zoon van vijf zit helemaal opgepropt in het midden en totaal niet comfortabel.

Heeft iemand voor mij het gouden idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 

gehaktbal

Forumguru
Onze kids zijn 5, 3 en 1 en zitten in een Toyota Yaris met zijn drieën naast elkaar.
We hebben voor onze (oudste) dames 2x "Ding Bas Autostoel" en voor de jongeheer 1x een "Cangaroo Aston".

In de Yaris past dit exact, van deur tot deur. Precies zonder te wringen.
In mijn Octavia zal dit dan zonder problemen passen.

Toen de jongste nog acherstevoren moest, waren we adhv de stoelen die we toen hadden gebonden aan ISOFIX. Hoe geweldig we dit vonden met 2 kinderen, des te meer verafschuwden we dit met 3. Je kunt de stoel namelijk niet verschuiven in tegenstelling tot de riembevestiging.

In deze opstelling is het gedoogd om het oudste kind dan in een stoelverhoger tussen de 2 ISOFIX stoelen te plaatsen. Maar het is verre van ideaal.

We zijn blij dat onze jongste nu groot genoeg is om vooruit in een normalere stoel vervoerd te worden. Dit zorgt er voor dat onze opstelling van de Ding en Cangaroo stoelen goed past, zelfs in een B-segment auto als de Yaris.

Voor aankoop van de stoelen zijn wij naar een Mamaloes shop gereden en zijn daar letterlijk gaan passen met de stoelen in de auto. We hebben een selectie gemaakt van stoelen die ons aan stonden en daar tussen een mix gekozen, waarbij de stoelen niet wringen in de auto en de deuren nog steeds dicht kunnen.
Vervolgens de stoelen uiteraard dáár gekocht en niet via internet.

De twee oudere ISOFIX stoelen zitten nu in mijn auto, omdat ik eigenlijk nooit alle 3 de kids tegelijk meeneem in mijn auto.
Als we dan van de zomer op vakantie gaan, gaan de 3 nieuwe stoelen mijn Octavia in, wat dus zonder problemen moet gaan passen.

Tot nu toe nog geen moment spijt van de aankoop.
 
Laatst bewerkt:

Skodadriver87

Actief lid
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Er tevreden met mij O3 maar een derde kind erbij bleek een probleem.

Tweeling van 3,5 en een baby van inmiddels 8 maanden. Veel gezocht op internet en uiteindelijk tot deze oplossing gekomen.

De losse zitverhogers ben ik niet voornemens te gaan gebruiken.

Ik heb uiteindelijk twee nania kinderstoelen gekocht bij mamaloes, 60 euro per stuk. Degene aan de deurkant zit iets schuin om in de bolling te passen.

Ik heb een oude easybase op gordel gekocht. En een maxicosi pebble.

Van de maxi code pebble was ik genoodzaakt een deel af te zagen. Weet niet hoe dat heet maar de functie van dat ding wordt niet gebruikt en beïnvloed de werking en veiligheid niet. Dit deel wordt gebruikt als je de maxi cosi handmatig met de gordel gebruikt, en dat doen wij niet.

De nania kinderstoelen heb ik op het brede gedeelte van de achterbank geplaatst en het rug gedeelte nog met twee extra spanbanden vastgemaakt via de kofferbak. Die stoelen gaan dus nergens heen.

Zie foto:

2b198611390b01e4d903260d267dc409.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan