3 gebruikers vragen

Clipstra

Nieuw lid
Beste forumleden,

Sinds vandaag zijn wij de trotse bezitter van een hele mooi Superb Combi 1.8 Tsi Elegance Businessline in de kleur Amethyst Purple met Trifid velgen. Uiteraard weet ik nog lang niet alle ins en outs van de auto. Maar ik nu, naar mijn idee simpele, 3 simpele vragen. Kunnen jullie ons verder helpen?


  1. Inklappen van de spiegels met de sleutel. Dit zou toch moeten werken door knop van vergrendeling langer in te houden? Ik heb het idee dat hij dit niet consequent doet. Kan dit kloppen of moet ik meer geduld hebben?
  2. Geheugen vd stoel op de sleutel. Volgens het boekje doe je dit door eerst de stoel in de stellen in t geheugen, daarna binnen 10 sec sleutel uit t contact te doen en dan de vergrendelingstoets inhouden totdat hij piept. Dit is is mij nog niet gelukt. Wel waren beide geheugen standen gewist. Jammer.. Doe ik iets verkeerd?
  3. Dit is volgens mij meer een defect. De binnenverlichting gaat niet aan bij t openen van de deuren. Terwijl hij wel in de middelste stand staat (knop in t plafond). Of ligt dat ergens anders aan. Want verder doet de binnen verlichting t wel (evenals de coming en leaving home functie).

Zijn er verder nog nuttige tips om te weten voor een beginner zoals wij?

Bedankt voor jullie reactie alvast.
 

CDK

Forumguru
Hallo Clipstra,
over de spiegels...., bij mijn vorige Superb kwam dat idd ook wel eens voor, als je op de afstandsbediening lang op de knop ontgrendelen drukt, gaan alle ramen open en wordt eea gereset vertelde mijn dealer me, vervolgens weer lang op vergrendelen drukken en alle ramen sluiten weer en de spiegels klappen weer in. bij mij werkte het iig, succes!
het stoel geheugen...., stoel en spiegels instellen zoals je ze wilt hebben en dan op de set knop drukken en op het nummer 1/2/3 en deze ingedrukt houden tot je 'pling' hoort, daarna staat deze stand in het geheugen opgeslagen.
binnenverlichting......, dat antwoord moet ik je schuldig blijven :( als de schakelaar goed staat lijkt het idd op een defect, maar misschien weten andere forumleden hier een antwoord op.

greetz Corné
 

Clipstra

Nieuw lid
Beste Corne,

Bedankt voor je reactie. Maar met het geheugen voor de stoelen bedoelde ik hoe ik deze op de sleutel krijg. Het instellen is me gelukt. Maar niet dat stand 1 op mijn sleutel staat en stand 2 op de 2de sleutel (die van mijn vriendin). Dit zou namelijk wel mogelijk moeten zijn.
 

CDK

Forumguru
Beste Corne,

Bedankt voor je reactie. Maar met het geheugen voor de stoelen bedoelde ik hoe ik deze op de sleutel krijg. Het instellen is me gelukt. Maar niet dat stand 1 op mijn sleutel staat en stand 2 op de 2de sleutel (die van mijn vriendin). Dit zou namelijk wel mogelijk moeten zijn.
excuses, niet goed gelezen....., wist ook niet dat het mogelijk was eerlijk gezegd ;)
 

RayDelft

Forumguru
Goeie vraag. Weliswaar onthoud de mijne de stand nadat mijn vrouw heeft gereden, maar dan moet ik wel op het knopje op de stoel drukken en dan gaat hij naar mijn positie terug. Met de sleutel zo helemaal fijn zijn.
 
Beste forumleden,


  1. Dit is volgens mij meer een defect. De binnenverlichting gaat niet aan bij t openen van de deuren. Terwijl hij wel in de middelste stand staat (knop in t plafond). Of ligt dat ergens anders aan. Want verder doet de binnen verlichting t wel (evenals de coming en leaving home functie).
Bedankt voor jullie reactie alvast.

Tijdens het rijden werkt de binnenverlichting dan wel?

sleutel 1 procedure volgens het boekje eens dit gedaan de deur openen,sluiten met sleutel 1 dan ontgrendelen met sleutel 2, deur openen en terug de procedure volgen en klaar is Kees.
 

Clipstra

Nieuw lid
Beste Snelle,

Ja de binnenverlichting werkt verder wel gewoon. Dat is juist zo vreemd.

Bedankt voor de tip mbt de stoel (als is die anders dan in t boekje staat). Gaan we proberen.

Verder nog andere tips en trics voor ons als beginners?
 

Noord26

Forumguru
Tijdens het rijden werkt de binnenverlichting dan wel?

sleutel 1 procedure volgens het boekje eens dit gedaan de deur openen,sluiten met sleutel 1 dan ontgrendelen met sleutel 2, deur openen en terug de procedure volgen en klaar is Kees.

Beetje omslachtig? Gewoon de knop van openen inhouden na uit het contact verwijderd te hebben tot je een piep hoort is voldoende om de settings van spiegels en stoel aan de sleutel te koppelen. Dus auto uitzetten en voor je uit stapt even die knop inhouden.

Verdere tips? Ik zou het boekje toch eens lezen dan, staat veel in. Ook ovet het koppelen van de sleutels aan bepaaldes stoel en spiegel instellingen.

:smirk:
 
Bovenaan Onderaan